مخالفت شورای شهر تهران با فروش ملک 5 هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی یک فوریت لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

ابوذر مختاری؛ مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری در رابطه با این لایحه اظهار کرد: ارزش این ملک بیش از 5 هزار میلیارد تومان است و مورد توافق قرار گرفته و اجازه‌ای از سمت شورا برای این موضوع داده شده است. متراژ این ملک مسکونی ـ تجاری، 25 هزار متر مربع طبق سند و 20 هزار متر مربع پس از اصلاح است و در کمیسیون ماده 5 برای واگذاری آن مورد توافق قرار گرفته است. همچنین حداکثر بارگذاری در این زمین، 15 طبقه است.

در ادامه جلسه، برخی از اعضای شورای شهر تهران به عنوان موافق و مخالف این لایحه مواردی را مطرح کردند.

مهدی اقراریان؛ رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری نباید به شورا نگاه یک طرفه داشته باشد گفت: نباید نسبت به پاسخگویی بی‌توجه بود. اعداد متفاوتی از سوی شهرداری تهران در ارتباط با بدهی به بانک‌ها اعلام می‌شود و اگر گزارش بدهی‌ها به شورا ارسال می‌شود ما می‌توانستیم میزان دقیق بدهی‌ها را بدانیم و بر اساس آن درخصوص این لایحه تصمیم بگیریم.

وی افزود: شهردار تهران برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید شده البته ما این موضوع را پیش‌بینی می‌کردیم.

احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه دی‌ماه و بهمن‌ماه سال گذشته، شهرداری تهران چند درخواست فروش ملک را مطرح کرده است گفت: ما گلایه کردیم که لیست این املاک باید در ابتدای سال ارائه می‌شد و با توجه به گردش کار بالا، چندین ماه زمان می‌برد که تعهدات بودجه‌ای شهرداری عملیاتی شود.

وی با اشاره به یک فوریت این لایحه تصریح کرد: قطعا این موضوع یک فوریت دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه نمی‌توان سال‌ها به بانک‌ها بدهکار بود و هر ساله سود افزایش می‌یابد و از اصل مبلغ بیشتر می‌شود افزود: آنچه به عنوان سوال برای بنده مطرح است اینکه کارشناسی‌ها تا چه اندازه با دقت صورت گرفته است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که کمیسیون شهرسازی در مورد بارگذاری در این میزان (15 طبقه) در سعادت‌آباد بررسی‌های لازم را انجام بدهد و باید موضوعات ترافیکی نیز مورد توجه قرار بگیرد و در نهایت تصمیم بگیریم.

تشکری هاشمی با اشاره به تعطیلی‌های پیش رو در هفته جاری گفت: با توجه به این روزها پیشنهاد داده می‌شود مدتی به شورا فرصت داده شود تا این موضوع بررسی و ابعاد این مسئله به دقت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کاربری‌ها با توافق با هواپیمایی ماهان مشخص شده و شورا از آن بی‌اطلاع است تصریح کرد: شورا با این اقدام شهرداری مخالفت ندارد و ما انتظار داریم که شهرداری شورا را نامحرم خود نداند.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه 103 هکتار از زمین‌های متعلق به شهرداری برای احداث 200 هزار واحد مسکونی واگذار شده است گفت: ما زمین تولید نمی‌کنیم و این ذخیره مردم در پایتخت است.

به گزارش خبرآنی، در ادامه جلسه برخی دیگر از اعضای شورای شهر تهران از جمله مهدی بابایی، ناصر امانی، مهدی پیرهادی و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی را مطرح کردند و در نهایت لایحه با حداکثر آرا از یک فوریت خارج و مقرر شد طی دو هفته آینده در کمیسیون برنامه و بودجه شورا بررسی و مجددا در صحن شورا ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.