آنروا: پناهگاه‌های ما در رفح خالی است

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد پناهگاه‌های این آژانس در شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه خالی است.

به گزارش خبرآنی، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: پناهگاه‌های ما در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه خالی است و بیش از یک میلیون نفر در این شهر آواره شدند و در جست‌وجوی مکان امنی هستند که هرگز پیدا نمی‌کنند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، لازارینی همچنین تصریح کرد آنروا مجبور شده است خدمات بهداشتی و سایر خدمات حیاتی را در رفح متوقف کند.

وی در ادامه افزود تیم‌های آژانس آنروا هم‌اکنون در شهر خان یونس، در جنوب نوار غزه و مناطق مرکزی که ۱.۷ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، مشغول به کار هستند. کمیسر کل آنروا خاطرنشان کرد: علی‌رغم خسارات وارده به تمامی تاسیساتمان، در خان یونس عملیات را از سر گرفتیم.

پیشتر سازمان ملل اعلام کرده بود از زمان حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح که اوایل ماه مه شروع شد، زندگی در برخی از مناطق جنوبی نوار غزه وحشتناک شده است.

آوارگان فلسطینی در پی حملات مرگبار رژیم صهیونیستی در جنوب غزه در تلاش برای دور شدن از این منطقه هستند اما آنها نمی‌دانند باید به کجا بروند. برخی از آنها پیشتر در گفت‌وگو با یکی از کارکنان شبکه سی‌ان‌ان در خان یونس گفتند که نمی‌دانند کجا باید بروند. برخی سعی داشتند به سمت شمال حرکت کرده و به دیرالبلح در مرکز غزه برسند.

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جنبش فلسطینی حماس یک حمله در مقیاس وسیع علیه اراضی اشغالی انجام داد و محله و پایگاه‌های نظامی را هدف حمله قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آن رژیم صهیونیستی حملات تلافی‌جویانه‌ای را آغاز کرد، دستور محاصره کامل غزه را صادر و با هدف ادعایی «نابودی» اعضای مقاومت حماس و نجات اسرا، حمله زمینی به منطقه تحت محاصره فلسطین را آغاز کرد. به گفته مقامات محلی، تاکنون بیش از ۳۶۲۰۰ نفر در حملات صهیونیست‌ها در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و گمان می‌رود بیش از ۱۰۰ اسیر هنوز در غزه نزد حماس باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

آنروا پناهگاه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.