رسانه عبری‌زبان: هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی امروز به قاهره می‌رود

سازمان پخش رسمی رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه ادعا کرد که یک هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به قاهره می‌رود تا درباره «بازگشایی گذرگاه مرزی رفح با غزه با هدف وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه» گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرآنی، در هفتم مه، اشغالگران کنترل طرف فلسطینی گذرگاه مرزی رفح با مصر را پس از یک عملیات نظامی که تمام درخواست‌های بین‌المللی را نادیده گرفت، به دست گرفتند. قاهره نیز در واکنش به این اتفاق از هماهنگی با تل‌آویو در خصوص این گذرگاه خودداری و اعلام کرد تل‌آویو باعث ایجاد یک فاجعه انسانی در نوار غزه شده است.

سازمان رادیو و تلویزیون عبری زبان روز شنبه در وبگاه خود نوشت هیئت اسرائیلی در روز یکشنبه با مقامات مصری و آمریکایی در قاهره دیدارهای امنیتی خواهد داشت.

این سازمان مدعی شد که اشغالگران به مصر اطلاع داده‌اند که آماده هستند نیروهای ارتش را از گذرگاه خارج کنند و آنها را در مکان دیگری بر اساس ملاحظات عملیاتی مستقر کنند.

این شبکه همچنین ادعا کرد رژیم صهیونیستی «دیگر امکان مدیریت گذرگاه توسط فلسطینی‌ها را رد نمی‌کند».

گفت‌وگوها درباره باز کردن این گذرگاه با توجه به تنش‌های امنیتی بین رژیم صهیونیستی و مصر به دلیل تهاجم زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، اشغال گذرگاه و کشته شدن یک سرباز مصری در تیراندازی ارتش اشغالگر در روز دوشنبه گذشته انجام می‌شود.

روز پنجشنبه، سازمان رادیو و تلویزیون صهیونیست‌ها مدعی شد که قاهره و تل‌آویو به شکل اولیه با بازگشایی گذرگاه رفح برای رساندن کمک به نوار غزه موافقت کرده‌اند، در حالی که یک منبع برجسته مصری صحت این گزارش‌ها را رد کرد.

دوشنبه گذشته نیز، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین آمادگی خود را برای فعالیت در گذرگاه رفح، بر اساس توافق قبلی برای بهره برداری از آن با حضور ناظران بین‌المللی که در سال ۲۰۰۵ به امضا رسید، اعلام کرد.

بر اساس «توافقنامه فیلادلفیا» که اشغالگران در سال ۲۰۰۵ پس از خروج از نوار غزه با مصر امضا کردند و تل‌آویو آن را ضمیمه امنیتی توافقنامه «کمپ دیوید» می‌داند، رژیم صهیونیستی از محور جداکننده غزه و مصر خارج شد و آن را همراه با گذرگاه رفح به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار کرد. در سال ۲۰۰۷، حماس کنترل غزه را به دست گرفت و محور فیلادلفیا و گذرگاه تحت کنترل آن در آمد، در حالی که تل‌آویو محاصره خفقان آوری را بر نوار غزه تحمیل کرد.
 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.