6 همت پروژه دریایی و بندر امروز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، علی‌اکبر صفایی با بیان این‌که بخش خصوصی در دولت سیزدهم اعتماد ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در بخش بندر و دریا داشته باشد، اظهار کرد: امروز 27 پروژه دریایی و بندری با اعتبار 6000 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که ارزش روز این پروژه‌ها 12 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که همچنین 25 پروژه دریایی و بندری امروز آغاز می‌شود، افزود: اعتبار این پروژه‌ها 62 هزار میلیارد تومان است که یک عدد بی‌نظیر در فعالیت‌های دریایی است.

وی یادآور شد: قبلا نگهداری کالای اساسی  در بنادر به‌صورت درستی انجام نمی‌شد، اکنون اما این کالاها به‌صورت مکانیزه از داخل کشتی به انبارها و سیلوها منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ناوگان ایران در دریای خزر به اندازه ناوگان روسیه رسیده است. این کشور سال‌ها بزرگ‌ترین ناوگان دریایی را در اختیار داشت.

صفایی با بیان این‌که بندر سیریک که امروز افتتاح می شود بیش از 200 هزار تن فعالیت دارد، اضافه کرد: قرار بود آقای رئیس‌جمهوری این پروژه را افتتاح کند. با بهره‌برداری از این بندر، فعالیت‌های اقتصادی و تجاری زیادی با کشورهای همسایه انجام می‌شود. در سطح استانی تاثیرات اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد:‌ چمخاله یک بندر گردشگری است که به‌طور کامل ساخته و تمام زیرساخت‌های آنرا سازمان بنادر و دریانوردی فراهم کرده است. همچنین بندر بوموسی هم گردشگری است هم مسافری. با طرح دولت نیز فعالیت‌های اقتصادی در این بندر شکل خواهد گرفت.

وی از بهره‌برداری 4 فروند شناور ساخت داخل خبر داد و با اشاره به این‌که پروژه‌های نگهداری و تعمیرات بندری نیز افتتاح می‌شود، اظهار کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم ترانزیت سال قبل 45 درصد رشد داشت که طی 3 ماه اخیر ترانزیت به 2.5 میلیون تن افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این‌که 4.2 میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده و 20 درصد رشد داشته‌ایم، افزود: هیچ نگرانی در رابطه با تامین کالای اساسی در کشور نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه‌های دریای، طرح‌هایی است که مطالعات ویژه‌ای می‌خواهد، تصریح کرد: در کار توسعه بنادر توقف نداریم، وظیفه‌ داریم برخی کارها را آغاز کنیم که ممکن است دولت‌های آینده آنرا ادامه دهند.

صفایی از ساخت 63 شناور در کشور خبر داد و گفت:‌پیشرفت فیزیکی این شناورها از 20 تا 90 درصد است و ماه آینده 4 فروند به ناوگان دریایی کشور اضافه خواهد شد.

وی از در دست اجرا بودن 148 همت پروژه دریایی و بندری با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: از اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.