شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه

وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور ممکن است تنها در صورت تامین امنیت مرزهایش خروج نیروهای نظامی خود از سوریه را در صورت نیاز بررسی کند.

به گزارش خبرآنی، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه، امروز (شنبه) گفت که این کشور ممکن است تنها در صورتی که امنیت مرزهای ترکیه تامین شود، خارج کردن نیروهایش از سوریه را بررسی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که گولر پس از رزمایش نظامی «ای‌اف‌ای‌اس-۲۰۲۴» به شبکه تی‌آرتی گفت: ما در رابطه با قانون اساسی، انتخابات آزاد، عادی‌سازی تمام‌عیار (روابط) و تامین امنیت سوریه آماده ارائه تمامی کمک‌های ممکن هستیم. ما تنها زمانی که این مهم با موفقیت به انجام برسد و امنیت مرزهای ما به طور کامل تامین شود،‌ قادر خواهیم بود که در صورت نیاز نیروهایمان را خارج کنیم.

ترکیه، به‌رغم آن که پیش از در گرفتن جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، متحد نزدیک دمشق تلقی محسوب می‌شد، پس از در گرفتن جنگ داخلی، از نیروهای مخالف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه حمایت کرد.

ترکیه حضور نظامی نیروهای خود در مرزهای شمالی سوریه را فعالیت‌های نیروهای تروریستی علیه خاک خود در این مناطق عنوان کرده است.

روسیه در سال ۲۰۲۲، میزبان اولین دیدار میان وزرای دفاع دو کشور در طی این ۱۱ سال بود. تحلیل‌های رسانه‌های دو کشور حاکی از آن بود که روابط میان دو کشور در حال گرم‌تر شدن است. اسد گفته است که خروج نظامیان ترکیه‌ای از خاک سوریه پیش‌شرط عادی‌سازی روابط دوجانبه است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.