لازمه حج مقبول، انجام صحیح مناسک است

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سلسله محافل انس و معرفت در دو هتل «العلیان ألماسی» و «دفلی» شهر مکه برگزارشد.

درمحفل هتل العلیان الماسی که با بیان فضایل امام رضا(ع) و مرثیه‌سرایی زیبای حاج حمیدرمضان‌پور، از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود، یوسف قنبری، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی نور، آیاتی از سوره اسراء را تلاوت کرد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، از کارشناسان مسائل شرعی، ضمن سخنانی گفت: خداوند متعال وعده داده که ضیوف الرحمان را تکریم کند و رحمت، برکت، مغفرت از اموری است که خداوند متعال با آن از مهمانان خاص خود پذیرایی می‌کند.

وی با اشاره به این که دعای زائران بیت‎‌الله الحرام مستجاب می‌شود، گفت: بنابر فرموده امام صادق(ع) دعای سه گروه مورد اجاتب قرار می‌گیرد که شامل حاجی، رزمنده و بیمار است.

این کارشناس مسائل شرعی با اشاره به این که زائران مهمانان دعوت‌شده خاص خداوند هستند، گفت: عرفات، منا و مشعرالحرام مکان‌های بسیار با اهمیت و ارزشمندی هستند که در دنیا نمونه آن‌ها وجود ندارد و با این که همه زمین آفریده خداوند است، اما خداوند کعبه را «بیت الله: خانه خدا» نامیده است.

حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بر اهمیت اقامه نماز در مسجدالحرام و حفظ نورانیت این مکان مقدس تأکید کرد و گفت: سعی کنید در این روزها که در مکه مکرمه هستید، برای دیگران دعا کنید، چرا که در روایات آمده فردی که در حق دیگران دعا کند، خداوند فرشته‌ای را مأمور می‌کند در حق او دعا کند.

وی موسم حج را فرصتی برای تمرین تقوا دانست و گفت: یکی از نشانه‌های حج مقبول این است که زمانی که زائر از سرزمین وحی برمی‌گردد، تغییر کرده باشد. این کارشناس مسائل شرعی در پایان امام خمینی(ره) را احیاگر حج ابراهیمی دانست و گفت: برائت از مشرکین از بخش‌های مهم حج است و مصداق مشرکین در عصر حاضر رژیم صهیونیستی جنایتکار و نظام سلطه هستند.

بیشتر بخوانید

خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در حج تمتع مطلوب است

همچنین، با توجه به این که روز 23 ذی‌القعده روز زیارتی ویژه امام رضا (ع) و بنا بر روایتی روز شهادت آن حضرت است، حاج حمید رمضان پور از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در این محفل به بیان فضائل و مناقب این امام همام پرداخت و در رثای امام هشتم شیعیان مرثیه‌سرایی کرد.

در همین راستا، محفل انس و معرفت شامگاه جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی و مداحی حاج مهدی سلحشور، از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در هتل «دفلی» شهر مکه برگزار شد. این محفل با تلاوت حمید صفدری، قاری ممتاز و از اعضای کاروان قرآنی نور در مکه مکرمه برگزار شد و در ادامه حجت‌الاسلام میرزامحمدی به بیان مسائلی درباره احکام و مناسک حج پرداخت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.