هشدار مصر نسبت به تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح

رئیس‌جمهور مصر نسبت به خطرات تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و پیامدهای آن بر امنیت منطقه‌ای هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر ضمن تاکید بر اهمیت تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه و ممانعت از توسعه پیامدهای انسانی و امنیتی، نسبت به خطرات تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و پیامدهای آن بر امنیت منطقه‌ای هشدار داد.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، رئیس‌جمهور مصر همچنین بر لزوم پیوستن تمامی طرف‌ها به توافق برای برقراری آتش‌بس که زمینه را برای پیشروی به سمت راهکار تشکیل ۲ دولتی فراهم می‌سازد، تاکید کرد.

اواخر دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. آفریقای جنوبی سپس طی درخواستی که بخشی از این شکایت است از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست به رژیم صهیونیستی دستور دهد تا فورا عملیات نظامی در رفح را متوقف کند. این دیوان لاهه به تازگی حکم داد حملات صهیونیست‌ها در رفح متوقف شود اما تل‌آویو زیر بار اجرای آن نمی‌رود.

در روزهای اخیر، ارتش اشغالگر بخش وسیعی از نوار مرزی جداکننده مصر و نوار غزه یا آنچه به عنوان «محور فیلادلفیا» شناخته می‌شود، تحت کنترل خود درآورده است و هر از چند گاهی درگیری‌های خشونت‌آمیزی با مقاومت مستقر در منطقه «تل زعرب» و اردوگاه «یبنا» رخ می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از ششم ماه مه حمله زمینی به رفح را آغاز کرد و روز بعد گذرگاه زمینی رفح با مصر را به تصرف خود درآورد و آن را به روی خروج مجروحان برای درمان و ورود کمک‌های بشردوستان بست. این حمله حداقل ۸۱۰ هزار فلسطینی را مجبور به فرار از رفح کرد، جایی که حدود ۱.۵ میلیون نفر از جمله حدود ۱.۴ میلیون آواره از مناطق دیگر غزه، به دلیل بمباران شدید در آن پناه گرفته بودند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.