معافیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از خدمت سربازی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، رجبعلی برزویی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امسال برای نخستین بار دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1403، آزمون اختصاصی داشت و در مرحله نخست کنکور، دفترچه مجزا به داوطلبانی که این دانشگاه را انتخاب کردند، ارائه شد.

وی افزود: بیش از 600 هزار نفر در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شرکت کردند و اکنون در حال انتخاب رشته هستند تا عصر روز گذشته (جمعه 11 خرداد) بیش از 110 هزار نفر انتخاب رشته کردند و در تلاش هستیم تا با همراهی سازمان سنجش فرصت انتخاب رشته تمدید شود.

مزیت‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: سال گذشته 35 درصد رتبه‌های زیر هزار کنکور در رشته علوم انسانی به دانشگاه فرهنگیان آمدند و این دانشگاه مزیت‌های مختلفی دارد، از جمله استخدام رسمی در آموزش و پرورش، دریافت حقوق و بیمه خدمات درمانی از دوران دانشجویی و احتساب 4 سال دوران تحصیل جزو سوابق خدمت همچنین دانشجویان پسر از سربازی معاف هستند.

برزویی با اشاره به اینکه امسال 30 هزار نفر از طریق کنکور در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند، بیان کرد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه باید سالانه 20 درصد به ظرفیت پذیرش دانشگاه اضافه شود.

وی گفت: برای تأمین معلم چند مسیر را طراحی کردیم از جمله اینکه 10 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به جذب استعدادهای برتر بدون کنکور اختصاص می‌یابد به عنوان مثال استعداد برتر حوزه ورزشی، فرهنگی و قرآنی بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: از ظرفیت دانشگاه‌های برتر کشور هم استفاده می‌کنیم، دانشجویان از سال دوم به بعد طی یک فراخوان برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند و دو سال دوران تحصیل را برای فراگیری دروس تخصصی شغل معلمی در دانشگاه فرهنگیان طی می‌کنند البته مدرک تحصیلی را از دانشگاه مبدا دریافت می‌کنند اما از تمام مزایای دانشجو معلمان بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.