پیگیری تفحص درباره ارز 4200 تومانی در مجلس دوازدهم

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با بیان اینکه تحقیق و تفحص از عملکرد دولت دوازدهم درباره ارز 4200، منابع و مصارف»، را کلید زدیم، گفت: اما متاسفانه دستگاه‌های مربوطه برای انجام این تحقیق و تفحص همکاری نکردند و درباره عدم همکاری آنها با رئیس مجلس، کمیسیون‌های اصل نود و برنامه و بودجه نیز به عنوان رئیس این هیئت تفحص، نامه‌نگاری کردم اما هیچ اتفاقی نیفتاد و عمر مجلس یازدهم به پایان رسید و این تحقیق و تفحص نیز به سر‌انجام نرسید.

وی با بیان اینکه محور اصلی این طرح تحقیق و تفحص درباره اختصاص ارز 4200 تومانی بود، گفت: در بسیاری از مواقع ارزی که به شرکت‌ها برای خرید کالای اساسی داده شده بود یا صرف واردات کالای دیگری شده و یا اگر کالای اساسی خرید شده این کالا به جای اینکه با قیمت 4200 به دست مصرف کننده برسد با قیمت ارز آزاد در اختیار مردم قرار گرفته بود که هر 2 این موارد انحراف از قانون محسوب می‌شود.

نماینده رشت در مجلس افزود: از سال 97 که دولت ارز 4200 تومانی را برای تامین کالا‌های اساسی اختصاص داده بود تقریبا چندین همت برای تامین این کالا‌ها ارز دولتی پرداخت شده بود که متاسفانه این منابع به هدف نرسیده است.

کوچکی نژاد بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و انحرافات از قانون و حجم بالای مبالغ اختصاص یافته در این جهت، با آغاز به کار مجلس دوازدهم و شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی دوباره اختصاص ارز دولتی برای کالای اساسی« منابع و مصارف» را کلید خواهیم زد و امیدواریم در این مجلس به نتیجه برسد.

نماینده رشت در مجلس اضافه کرد: در همین راستا در این مجلس بار دیگر طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دولت دوازدهم در خصوص ارز 4200، منابع و مصارف را کلید می‌زنیم تا پس از شکل‌گیری کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کار را به پیش ببریم.

انتهای‌ پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.