آخرین سکانس رقابت قهرمانی پرسپولیس و استقلال؛ جویندگان طلا!

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، پرونده بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امشب (شنبه 12 خرداد 1403) با برگزاری 8 دیدار همزمان بسته خواهد شد، مسابقاتی که تکلیف قهرمان آن از بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال مشخص می‌شود و یکی از تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد و پیکان نیز به لیگ دسته اول سقوط خواهد کرد.

امشب آخرین سکانس رقابت پرسپولیس و استقلال برای کسب جام است و باید دید جویندگان طلا در نهایت با چه عنوانی لیگ را به پایان می‌رسانند.

استقلال خوزستان - هوادار

شاگردان سیروس پورموسوی دو هفته خاص را سپری کردند. آنها در یک نیمه در هفته بیست‌وهشتم در ورزشگاه آزادی 3 گل به پرسپولیس زدند ولی تصور نمی‌کردند در نیمه دوم 4 گل دریافت کنند و رویای‌شان به باد برود. در هفته گذشته، خوزستانی‌ها مشابه اتفاق بازی با پرسپولیس را پیش بردند و کم مانده بود دوباره امتیاز را از دست بدهند که این اتفاق نیفتاد و سه امتیاز حساس را از مس رفسنجان گرفتند. با این حال، بقا در لیگ در دستان شاگردان پورموسوی نیست. آنها علاوه بر اینکه محکوم به شکست هوادار هستند، باید منتظر نتیجه بازی نساجی - فولاد و پیکان و استقلال باشند. استقلال خوزستان با این فرضیه وارد زمین می‌شود که استقلال تهران که دنبال قهرمانی است پیکان را شکست دهد و نساجی نیز به فولاد امتیاز ندهد.

هوادار در هفته‌های اخیر به تیمی نه نگفته و علاوه بر شکست گل‌های زیادی نیز دریافت می‌کند. شاگردان مسعود شجاعی که با 29 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند در 5 دیدار اخیر خود صاحب 4 شکست و یک تساوی شده‌اند.

صنعت نفت - تراکتور

اولین تیمی که سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شد، صنعت نفت آبادان بود. آنها که  در دو فصل اخیر برای نیفتادن جنگیدند امسال با نتایج ضعیف سقوط کردند و باید به فکر آینده باشند. نفت از 29 بازی تنها 21 امتیاز جمع‌آوری کرد. آبادانی‌‌ها با عبدالله ویسی کار را شروع کردند ولی اختلاف‌ها باعث جدایی این مربی شد. در ادامه نفراتی مثل سهراب بختیاری‌زاده و فراز کمالوند آمدند و دردی را دوا نکردند.

این بازی برای تراکتور نیز تشریفاتی است، مگر اینکه اتفاقاتی بیفتد و تفاضل گلش از سپاهان بیشتر شود و رده سومی را به خود اختصاص بدهد که کمی دور از ذهن است. تراکتور با 51 امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

گل‌گهر - ذوب‌آهن

نتایجی که گل‌گهر با سرمربی یونانی‌اش کسب کرد، دور از انتظار بود. اوزونیدیس به صراحت اعلام کرد از نتایج تیمش در نیم فصل دوم راضی نیست و تمام تمرکزشان برای مسابقات جام حذفی است. به نظر می‌رسد مدیران گل‌گهر منتظر جام حذفی هستند تا اگر تیم‌شان توفیقی کسب کرد با این مربی برای ادامه همکاری صحبت کنند، در غیر این صورت سراغ گزینه‌های بعدی بروند. ذوب‌آهن با 39 امتیاز در جایگاه هفتم ایستاده و این شانس را دارد با نتایجی که ثبت می‌شود به رده پنجم برود. عکس این موضوع هم صادق است و در صورت شکست ذوب‌آهن، تیم گل‌گهر می‌تواند جای آنها را بگیرد. گل‌گهر با 36 امتیاز در رده نهم قرار دارد.

سپاهان - شمس آذر

شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد سپاهان با این همه ستاره دنبال جایگاه سومی باشد. زردپوشان ابتدای فصل درگیر مسائل عدم رعایت سقف بودجه شدند و کمیته انضباطی 4 امتیاز از این تیم کسر کرد و صدر جدول را از دست دادند. در ادامه با وجود بازگشت امتیازها با حکم کمیته استیناف، سپاهان مثل سابق نشد و امتیازهای زیادی را از دست داد.  تنها امید سپاهانی‌ها قهرمانی در جام حذفی است تا حداقل با گرفتن یک جام به انتقادها پاسخ بدهند. شمس آذر نیز هفته گذشته در خانه مغلوب پرسپولیس شد اما نمره قابل قبولی در اولین سال حضورش در لیگ برتر گرفته است. آنها با 39 امتیاز در رده ششم قرار دارند و می‌توانند به رده پنجم نیز صعود کنند.

شهریار مغانلو، مهاجم سپاهان با 16 گل زده اختلاف زیادی با گلزنان دیگر دارد و امروز می‌تواند آقای گلی‌ را مثل سال گذشته به نام خودش ثبت کند.

نساجی - فولاد

نساجی هفته گذشته با برتری برابر هوادار بقایش را در لیگ قطعی کرد تا امروز با خیال راحت در حضور تماشاگرانش به میدان برود. فولاد اما، نیاز مبرم به امتیاز دارد. فولاد هفته گذشته در آستانه کسب سه امتیاز بود اما پیکان بازی را به تساوی کشاند تا کار به هفته آخر بکشد. فولاد که فصل کابوس‌واری را سپری کرده امیدوار به بقا در لیگ با فرمول عبدالله ویسی است. ویسی پس از دیدار با استقلال در هفته بیست‌وششم لیگ برتر مدعی شد که فولاد با 5 امتیاز دیگر در لیگ می‌ماند و تاکنون 4 امتیاز گرفته است.

پیکان - استقلال

 آبی‌پوشان فصل گذشته در بالای جدول بودند که به یکباره این موقعیت را از دست دادند و قهرمانی در نهایت به پرسپولیس رسید. امسال نیز، شاگردان جواد نکونام صدرنشین بودند اما تساوی برابر نساجی و برد دراماتیک پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، شرایط را یکبار دیگر به سود سرخ‌پوشان تغییر داد. استقلال که هفته‌های زیادی صدرنشین لیگ بود، باید علاوه بر شکست پیکان، امیدوار به نتیجه گرفتن مس رفسنجان مقابل پرسپولیس باشد. نکونام اعتقاد دارد تیمش با این بضاعت تا اینجای کار بهترین نتایج را گرفته و از حالا باید به فکر فصل بعد باشند، اما هواداران استقلال دو فصل سخت را سپری کردند و با توجه به هفته‌ها صدرنشینی، تصور نمی‌کردند جام قهرمانی را در دستان رقیب ببینند.

بازی در ورزشگاه پاس قوامین و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود و اگر عنوان قهرمانی به استقلال رسید، باید بدون حضور هواداران‌شان جشن بگیرند. حریف استقلال، پیکانی است که برای نیفتادن حداقل نیاز به یک امتیاز دارد. رضا عنایتی به عنوان یک استقلالی، کار سختی مقابل تیم سابقش دارد.

این بازی برای دو استقلالی فارغ از نتیجه اهمیت زیادی دارد. سیدحسین حسینی با 17 کلین‌شیت به طور مشترک با حسین پورحمیدی، دروازه‌بان تراکتور تبریز در صدر قرار دارد و امروز تکلیف برترین کلین‌شیت مشخص می‌شود. ابوالفضل جلالی نیز با 10 پاس گل به همراه ریکاردو آلوز، هافبک پرتغالی تراکتور دنبال عنوان بهترین پاسور لیگ هستند.

پرسپولیس - مس

هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر یک روز خوش دیگر برای تیم‌شان هستند. پرسپولیس پس از 5 فصل قهرمانی پی در پی در لیگ، یکسال قهرمانی را به استقلالی داد که هدایتش را فرهاد مجیدی برعهده داشت. سال گذشته، سرخ‌پوشان با شکست استقلال در دربی برگشت، هم به صدر جدول و در نهایت قهرمانی لیگ رسیدند و هم در فینال جام حذفی، رقیب سنتی را شکست دادند تا فصل رویایی را سپری کنند.

امسال و تا هفته بیست‌وهشتم، صدرنشینی در اختیار استقلال بود اما لغزش آبی‌پوشان برابر نساجی، همه چیز را به سود پرسپولیس تغییر داد. حالا سرنوشت قهرمانی در اختیار پرسپولیس است، تیمی که با هدایت اوسمار ویرای برزیلی نتایج درخشانی در نیم فصل دوم کسب کرده است. ستاره این روزهای پرسپولیس، اوستون ارونوف است، هافبک جوان ازبکستانی که حالا در یک قدمی قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر ایران قرار دارد.

پرسپولیس که فقط 90 دقیقه تا رسیدن به نهمین قهرمانی فاصله دارد، مقابل تیمی بازی خواهد کرد که استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف و در رفسنجان این تیم را از جام حذفی، حذف کرده بود. مسی‌ها هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان شکست خوردند ولی امیدوارند امشب دست به کار بزرگی بزنند و پرسپولیس را در آزادی متوقف کنند. در این تیم، بازیکنانی چون فرشید باقری، سجاد شهباززاده، میثم تیموری و ... هستند که سابقه بازی در استقلال را داشته‌اند.

به گزارش خبرآنی برنامه مسابقات هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه 12 خرداد ساعت 19

پیکان -  استقلال، ورزشگاه پاس قوامین

 حسن اکرمی - فرهاد فرهادپور - محمدعلی پورمتقی -  علی صفایی
ناظر: اسماعیل صفیری

استقلال خوزستان - هوادار، ورزشگاه غدیر اهواز

 سیدوحید کاظمی - علیرضا ایلدروم - علی اکبر نوری - امیر ایار
ناظر: رضا سخندان

ملوان بندر انزلی - آلومینیوم اراک، ورزشگاه مرحوم قایقران انزلی

 امیرسامان سلطانی - محسن حکیم - امین قدیری - محمدعلی صلاحی
ناظر: محمدرضا ابوالفضلی

صنعت نفت آبادان -  تراکتور تبریز، ورزشگاه تختی آبادان

ایمان کهیش - بهمن عبداللهی - امین زاهدی - میثم عباسپور
ناظر: ایرج نظری

گل‌گهر سیرجان - ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

حمید حاج ملک - عباس پورحیدری - علیرضا ممبنی - سیدحسین حسینی
ناظر: بابک داوری

 سپاهان – شمس آذر قزوین، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

 یاسر همرنگ - محمد هاشمی نسب - احد سلطانی - شاهین یزدانی
ناظر: حیدر شکور

پرسپولیس -  مس رفسنجان، ورزشگاه آزادی

 امیر عرب براقی - فرهاد مروجی - حسن انتظاری - رضا عادل
ناظر: مسعود مرادی

نساجی مازندران -  فولاد خوزستان، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

مرتضی منصوریان - امیرمحمد داودزاده - محمد عطایی - کیوان علیمحمدی
ناظر: فریدون اصفهانیان

فوتبال , لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال ,

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.