افزایش شدید فقر در آلمان کودکان را تهدید می‌کند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، رسانه‌های آلمانی هشدار می‌دهند که تعداد کودکانی که در معرض خطر فقر قرار دارند طی سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار، نزدیک به 17 درصد از آلمانی‌ها در شرایط فقر زندگی می‌کنند. دو سوم افرادی که در فقر زندگی می‌کنند از قشر کارگر هستند و از انجمن‌های رفاهی انتقاد می‌کنند.

در بحبوحه رکود اقتصادی در اواخر سال 2023، تقریبا 2.64 میلیون نفر در آلمان بیکار بودند که 183000 نفر بیشتر از یک سال قبل است.

آندریا ناهلس، رئیس آژانس استخدام فدرال آلمان در این باره می‌گوید: اقتصاد ضعیف به بازار کار آسیب رسانده است.

طی دو سال گذشته، دولت آلمان با تدابیر امدادی گسترده، مانند کاهش مالیات و سقف قیمت انرژی، با افزایش شدید قیمت‌های مصرف‌کننده مقابله کرده است. حداقل دستمزد نیز در دو مرحله از 10.45 یورو (حدود 11.29 دلار آمریکا) به 12.41 یورو افزایش یافت.

حدود 14.2 میلیون نفر در بزرگترین اقتصاد اروپا در فقر زندگی می کنند. والدین مجرد، خانواده‌های پرجمعیت، و افراد با مدارک تحصیلی کم یا بدون تابعیت آلمان بیشترین قشر آسیب دیده هستند.

داده های جمع آوری شده نشان می‌دهد که تعداد کودکان آلمانی که در سال 2006 در معرض فقر قرار داشتند، حدود 1.5 میلیون نفر زیر 16 سال بود و این تعداد طی ده سال بعد افزایش یافت و به 8.1 میلیون نفر رسید. در سال 2015 این رقم 7.1 میلیون نفر بود.

بر اساس داده های اداره آمار اروپا (یورواستات)، آلمان در این دوره با دو میلیون کودک در سال 2010 بیشترین تعداد کودکان در معرض فقر را به ثبت رساند.

به گفته یورواستات، افرادی که در معرض فقر قرار دارند، افرادی هستند که درآمدشان 60 درصد کمتر از میانگین درآمد در این کشور است.

یک مقام مسئول به خبرگزاری آلمان (dpa) در برلین گفت: شرم آور است که بسیاری از کودکان مشکلات مالی دارند و به جای بزرگ شدن در شرایط مناسب، در محرومیت زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.