لاریجانی: مشکلات کشور حل‌ شدنی است

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در ستاد انتخابات کشور و پس از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تسلیت شهادت شهدای اخیر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای غزه و سردار مقاومت، اظهار داشت: امروز شرایط معیشتی سخت است و مردم انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد. آیا این مشکلات حل شدنی است؟ آری.

 

وی افزود: با تکیه بر توان داخلی از تجارب بین المللی نیز برخی کشورها وضعی به مراتب پیچیده‌تر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند، باید از تجارب بین المللی استفاده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف اساسی این تغییرات عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخشهای فرهنگی اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است.

وی با بیان اینکه عدالت به این معنا که هرکس به حق خود برسد و پایه این حق حقوق فطری انسانهاست، گفت: باید دولت زمینه رشد آن را فراهم کند. در این مسیر ما به ملت قوی و دولت زمینه ساز نیازمندیم.

لاریجانی افزود: در این الگو دولت جایگزین ملت نمی‌شود ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند و آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای این امر ضرورت دارد و زمانی برای از دست دادن نداریم، برای عبور از موانع باید از روشهای منسوخ، ارتفاع بگیریم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: وحدت ملی جامعه ما به اندازه زیادی از اختلافات آسیب دیده است. در دولت مد نظر بنده، هر کاربلد و توانایی، با هر سلیقه، سیاسی به کار گرفته می‌شود. دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست.

لاریجانی بیان داشت: به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین، زمام امور مناطق ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار می‌گیرد.همچنین  دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله اصلی تعاملات خود قرار دهد. راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد.

وی ادامه داد: امروز ایران عزیز با تمدن کهن نقش آفرین صحنه بین المللی است و همکاری خود را با قطبهای جهانی صرفا بر اساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف می‌کند، در این میان حل مسئله تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویتهای دیپلماسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و چه بین المللی به نحو غالب با تکیه بر مزیتهای رقابتی بر محور توسعه اقتصادی خواهد بود، گفت: البته بنیه دفاعی قوی برای نیروهای مسلح با توجه به شرایط ایران نیز مد نظر است.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم
برچسب ها :

لاریجانی مشکلات

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.