مخالفت کشورهای جهان با پیمان جهانی مبارزه با پاندمی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، وزرای 194 کشور عضو WHO در پی آن بودند که بیش از دو سال مذاکرات را در مورد قوانین جدید برای واکنش به همه‌گیری‌ها در جریان مجمع جهانی بهداشت به پایان برسانند. پس از دو سال مذاکره، 194 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی موفق نشدند به یک توافق بین‌المللی با هدف آمادگی برای مقابله با پاندمی‌های آینده دست یابند.

هدف از این مذاکرات، جلوگیری از بحران‌ها و هرج و مرج‌هایی در جهان بود که مشابه آن در هنگام همه‌گیری ویروس کرونا رخ داد. این معاهده به دنبال اطمینان از این بود که همه کشورها، در صورت بروز پاندمی‌های بعدی، به داروها و واکسن‌های ضروری دسترسی خواهند داشت اما بحث و گفت‌وگوهای فشرده کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد دستیابی به یک توافق بین‌المللی برای مقابله با همه‌گیری‌های آینده، بدون اجماع پایان یافت.

از جمله موضوعات کلیدی که هنوز در مورد آن‌ها میان کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی اختلاف نظر وجود دارد، این است که داروها یا واکسن‌های ضروری تا چه حد باید به صورت رایگان یا با قیمت‌های اندک در دسترس کشورهای فقیرتر قرار گیرند.

منتقدان به این دلیل با این معاهده مخالفند که می‌گویند سازمان بهداشت جهانی در صورت بروز همه‌گیری قصد دارد مقرراتی مانند واکسیناسیون و قرنطینه را اجباری کند.

تدروس آدهانوم گبریسوس؛ مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در سخنرانی خود گفت: ما همه ما آرزو می‌کنیم که می‌توانستیم به موقع برای این مجمع بهداشتی به توافق بر سر توافق برسیم و از خط پایان عبور کنیم.

لارنس گوستین؛ استاد حقوق در واشنگتن دی‌سی که در مذاکرات شرکت داشت نیز به رویترز گفت که نتیجه این مذاکرات "کناره‌گیری شرم‌آور از رهبری سیاسی" بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.