ارزش پول روسیه به بالاترین رقم خود در 5 ماه اخیر رسید

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از راشاتودی، داده‌های معاملاتی بورس مسکو (MOEX) روز دوشنبه نشان داد که روبل روسیه در برابر ارزهای اصلی به تقویت خود ادامه داد و به بالاترین سطح خود در برابر دلار از اواخر ژانویه رسید.

روبل در ساعت 8:30 صبح به وقت گرینویچ به 88.4 واحد در برابر هر دلار آمریکا رسید که بالاترین نرخ این ارز از 30 ژانویه محسوب می‌شود.

ارزش پول روسیه همچنین در برابر ارز واحد کشورهای اروپایی یعنی یورو افزایش یافت و در حدود 96 واحد در برابر هر یورو معامله شد که بالاترین میزان در پنج ماه گذشته است.

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که ارز رایج روسیه در هفته گذشته در بحبوحه افزایش فروش درآمدهای ارزی صادرکنندگان قبل از پرداخت سود سهام به روبل در هفته جاری و پرداخت مالیات تقویت شده است.

روبل همچنین با پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی این کشور سیاست پولی سخت خود را حفظ خواهد کرد، حمایت شده است و می تواند در سال جاری میلادی افزایش دیگری را در نرخ بهره ایجاد کند.

این بانک از دسامبر نرخ بهره اصلی را روی 16 درصد نگه داشته است تا تورم را مهار کند که تقریباً دو برابر سطح هدف است.

آلکسی زابوتکین، معاون بانک مرکزی روسیه هفته گذشته اعلام کرد که ممکن است این بانک در نشستی در ژوئن تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد.

تحلیلگران همچنین تا حدی افزایش روبل را به تأثیر مازاد تجاری 18.8 میلیارد دلاری روسیه در ماه مارس که بالاترین رقم از ژانویه 2022 بود، نسبت دادند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

روسیه بالاترین

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.