وزیر بهداشت به ژنو سفر می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمدحسین نیکنام؛ دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت اظهار کرد: دکتر عین‌اللهی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت سازمان بهداشت جهانی که مطابق برنامه هر ساله با حضور 192 نفر از وزرای بهداشت کشورهای عضو در ژنو برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

وی افزود: در این نشست موضوعات اولویت‌دار بهداشتی جهان در قالب اسناد، مطرح و مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت و کشورهای عضو این سازمان، پیرامون هر سند اعلام نظر خواهند کرد. وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست در خصوص 34 سند تخصصی مرتبط با نظام سلامت کشور در قالب یک بیانیه، اعلام نظر می‌کند.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت بیان کرد: اسناد مذکور شامل 25 سند در حوزه فعالیت‌های بهداشت، 6 سند در حوزه فعالیت‌های سایر معاونت‌های وزارت بهداشت و سه سند در حوزه اداره کل همکاری‌های بین‌الملل، با عنوان‌های ابتکار سلامت جهانی برای صلح و یک سند در حوزه وضعیت سلامت در سرزمین‌های اشغالی و یک سند دیگر در حوزه ریشه‌کنی آبله خواهد بود.

نیکنام اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق، موضوعات دیگری از قبیل بودجه و موضوعات مالی، وضعیت عضویت اعضا، حسابرسی و موضوعات طرح شده در هیئت اجرایی سازمان جهانی بهداشت نیز در قالب کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت در مجموع 70 موضوع در قالب اسناد، طرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در حاشیه این مجمع با وزرای بهداشت کشورهای مختلف شامل ارمنستان، پاکستان، کوبا، زیمباوه، چین، وزاری بهداشت کشورهای عضو گروه پنچ و رئیس سازمان جهانی بهداشت در زمینه ارتقای همکاری‌ها دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی،‌ هفتاد و هفتمین اجلاس جهانی سالیانه سازمان جهانی بهداشت با شعار «سلامت برای همه، همه برای سلامت» 8 تا 12 خرداد 1403 در ژنو برگزار می‌شود و هیئتی بلندپایه از نظام سلامت به ریاست وزیر بهداشت کشورمان در این اجلاس حضور می‌یابند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

بهداشت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.