بربوک: حکم دادگاه لاهه درباره توقف حمله اسرائیل به رفح الزام‌آور است

وزیر امور خارجه آلمان بر الزام‌آور بودن حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در زمینه منع رژیم صهیونیستی از حمله به شهر رفح در جنوب غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) گفت دستور دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) به رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن عملیات نظامی آن در رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه الزام‌آور بوده و باید اجرایی شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه به رژیم صهیونیستی دستور داد که عملیات خود در رفح را متوقف کند. همچنین طی این حکم، رژیم صهیونیستی ملزم به تضمین دسترسی بدون مانع به غزه برای کمک‌های انسانی و ورود هیات‌های در حال تحقیق درباره اتهامات نسل‌کشی است.

بربوک پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: این اقدامات موقت که از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام شده است، الزام‌آور بوده و مسلما باید اجرایی شوند.

رژیم صهیونیستی در ۷ مه و بعد از هفت ماه از «عملیات طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر، یورش‌های خود به رفح را که آخرین پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی‌ به شمار می‌رفت، آغاز کرد. کابینه جنگ رژیم صهیونیستی وعده داده است که عملیات در رفح را تا زمان رسیدن به هدف ادعایی خود که «حذف حماس» است، ادامه خواهد داد.

حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف «نابودی حماس» بیش از هفت ماه است که ادامه دارد و بیشتر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند. با این حال صهیونیست‌ها از دستیابی به اهداف خودشان ناکام مانده‌اند.

بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت آن در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است. تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هم برای رسیدن به توافق آتش‌بس میان طرفین راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام‌

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.