"حمید نوری" به ناحق و غیرقانونی در سوئد زندانی است

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، فرزند حمیدی نوری، تبعه ایرانی زندانی در سوئد با کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. فرزند آقای نوری (مجید نوری) در ابتدای این دیدار ضمن تشریح وضعیت بد روحی و جسمانی پدرش در زندان سوئد و رفتارهای غیرانسانی با وی در طول نزدیک به 5 سال گذشته، گفت: پدرم تمام این مدت ـ به جز چند ماه اخیر - را در انفرادی به سر برد و طی 6 ماه گذشته نیز تنها یک بار توانستیم با پدر به مدت 4 دقیقه ارتباط بگیریم. برای یک تماس تلفنی ساده از من گواهی عدم سوء پیشینه می خواهند.

وی افزود: در فروردین سال جاری بعد از کلی پیگیری، نهم فروردین به ما وقت ملاقات دادند و وقتی به زندان مراجعه کردیم، گفتند اسم شما در فهرست ملاقات نیست. وقتی اعتراض کردم موبایل من را گرفتند و هنوز هم پس ندادند، من را زندانی کردند و لباس زندان پوشانیدند.

مجید نوری ادامه داد: در ماه رمضان طی یک روز مرا دادگاهی کردند و اصلاً عجله‌ای برای آزادی‌ من نداشتند، با وجود اینکه بی‌گناهی من برای آنها اثبات شده بود. خاطرم هست که شهید امیرعبداللهیان شخصاً با من تماس گرفتند و به من دلداری دادند؛ من با پیگیری ایشان و سایر دستگاه‌ها از جمله ستاد حقوق بشر آزاد شدم.

غریب‌آبادی در این دیدار ضمن قدردانی از مجید نوری به دلیل در جریان قرار دادن ستاد حقوق بشر از وضعیت پدرش در زندان سوئد، اظهار کرد: یکی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه حمایت و دفاع از اتباع ایرانی در هر کجای دنیاست، بدون توجه به نژاد، جنسیت و مذهب آن‌ها.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: دولت و دستگاه قضایی سوئد از همان ابتدای بازداشت حمید نوری تا محاکمه و صدور رأی علیه وی، به دفعات حقوق اولیه و انسانی آقای نوری را نقض کرده‌اند، در حالی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به تفاهم‌نامه چهارجانبه ستاد با وزارت امور خارجه، سازمان‌زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه در تلاش هستند اتباع ایرانی که ظالمانه و به ناحق در زندان‌های خارج از کشور گرفتار شده‌اند را آزاد کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.