۷۰ نهاد حقوقی خواستار اعلام رسمی وقوع قحطی در نوار غزه شدند

۷۰ نهاد حقوقی از نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل خواستند که درسایه شیوع سریع گرسنگی و میانگین‌های سوء تغذیه شدید به‌صورت رسمی وقوع قحطی در نوار غزه را اعلام کنند.

به گزارش خبرآنی، ۷۰ نهاد حقوقی از مراجع رسمی ذی‌ربط، سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل خواستند که درسایه شیوع سریع گرسنگی و میانگین‌های سوء تغذیه شدید و نیز توسعه دامنه بروز این وضعیت در میان تمامی اقشار به‌ویژه کودکان، به‌صورت رسمی وقوع قحطی در نوار غزه را اعلام کنند.

براساس گزارش فلسطین الیوم، سازمان‌های حقوقی امضاکننده این بیانیه از جمله آنها دیده‌بان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه‌ای اعلام کردند که درنتیجه پافشاری رژیم صهیونیستی بر ارتکاب جنایت گرسنگی دادن به ساکنان غزه و استفاده از این امر به‌عنوان یک سلاح جنگی درراستای ارتکاب جنایت فراگیرتر نسل‌کشی فلسطینیان ساکن نوار غزه، سطوح فقدان امنیت غذایی به‌طور مداوم در تمامی نقاط این منطقه در حال وخامت است.

این نهادها همچنین تاکید کردند که همزمان با حمله زمینی ارتش صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه از هفتم ماه مه جاری و ممانعت از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح، وضعیت امنیت غذایی ساکنان غزه به‌صورت خطرناکی رو به وخامت است و هزاران دستگاه کامیون از هفته‌های اخیر پشت گذرگاه رفح متوقف شده‌اند و به‌دلیل تصمیم رژیم صهیونیستی برای گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه، بستن گذرگاه‌ها و ممانعت از ورود کمک‌ها، اجازه دسترسی ساکنان این باریکه به این کمک‌های حیاتی داده نمی‌شود.

این نهادهای حقوقی همچنین تاکید کردند که رژیم صهیونیستی باید فوراً ملزم به اجرای تدابیر و اقدامات اعلام شده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری درخصوص ضرورت باز ماندن گذرگاه رفح در برابر تامین خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز شود تا از وقوع جنایت نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی ممانعت شود.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.