آنروا: ۱۹۲ کارمند آژانس در نوار غزه کشته شدند

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد این آژانس برای ورود کمک‌ها به نوار غزه تمام تلاش خود را می‌کند.

به گزارش خبرآنی، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کرد این نهاد از نظر مالی در طول سال‌های گذشته ضعیف شده است و این امر با متهم شدن برخی از کارمندان آنروا به مشارکت در حمله هفتم اکتبر وخیم‌تر شده است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، لازارینی در ادامه افزود ۱۴ حامی کمک‌های خود را به آنروا از سر گرفته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: ۱۹۲ تن از کارکنان آنروا در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند و این امری بی‌سابقه است. اطلاعات به دست آمده از رفح در مورد حملات بیشتر به خانواده‌هایی که به دنبال سرپناه هستند، وحشتناک است.

لازارینی گفت: غزه جهنم روی زمین است و تصاویر شب گذشته گواه دیگری بر آن است. ما نسبت به سلامت و امنیت کارکنان آنروا و همه آوارگان بسیار نگران هستیم.

وی افزود: ما هیچ تماسی با همکاران خود در رفح نداریم و نمی‌توانیم مکان آنها را تأیید کنیم و بسیار نگران آنها هستیم.

از سوی دیگر، سام رز، مدیر برنامه‌ریزی آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز گفت کمک‌ها در ده‌ها کیلومتری مرز نوار غزه قرار دارند، در حالیکه مردم به گرسنگی نزدیک می‌شوند.

وی ادامه داد چالش‌های پیش روی دریافت و ارسال کمک‌ها در نوار غزه، از جمله بازرسی‌های پیچیده و خودسرانه و محدودیت‌های دسترسی اعمال شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

مدیر برنامه‌ریزی آنروا از جامعه جهانی خواست تا اشغالگران را برای ورود زمینی کاروان‌های حامل کمک و از طریق گذرگاه‌های معروف مانند رفح و کرم ابو سالم و فعال‌سازی مجدد گذرگاه‌های المنطار، الشجاعیه و بیت حانون تحت فشار قرار دهد.

مسؤولیت تحویل تقریباً تمام حمایت‌ها به فلسطینیان برعهده آنروا بود، اما در ماه ژانویه رژیم صهیونیستی این نهاد سازمان ملل را به حمایت از حماس متهم کرد و مدعی شد ده‌ها تن از اعضای آنروا در عملیات فلسطینی طوفان الاقصی علیه مواضع رژیم صهیونیستی حضور داشته‌اند.

طرح این اتهام‌های بی‌اساس باعث شد بسیاری از کشورها حمایت‌های مالی خود را از آنروا قطع کنند. البته با گذر زمان، چندین کشور به صورت تدریجی حمایت‌ها را از سر گرفته‌اند.

در ۲۲ آوریل، گزارشی که توسط گروهی از کارشناسان مستقل به ریاست «کاترین کولونا» وزیر خارجه سابق فرانسه منتشر شد، بسیاری از اتهامات علیه آنروا را رد کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی برای اثبات ادعاهای خود باید شواهد و مدارک مستدلی ارائه کند.

از سوی دیگر، صندوق جمعیت سازمان ملل هشدار داد نیمی از جمعیت نوار غزه در معرض خطر قحطی قریب‌الوقوع هستند که در میان آنها حدود ۱۵ هزار زن باردار وجود دارد و این امر غیرقابل باور و قابل اجتناب است. هنگامی که درهای کمک‌ها بسته می‌شود درهای گرسنگی باز می‌شود.

صندوق جمعیت سازمان ملل بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه با توجه به نیاز ساکنان این باریکه به کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

آنروا کارمند آژانس

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.