تاکید سامح شکری و بورل بر ضرورت توقف جنگ در غزه

وزیر خارجه مصر و مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با انجام دیدار در بروکسل بر ضرورت توقف جنگ در نوار غزه تاکید کردند.

به گزارش خبرآنی، «جوزپ بورل»، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه خود در «ایکس» از دیدار با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در حاشیه نشست «عربی-اسلامی-اروپایی» در بروکسل خبر داد.

بورل «وضعیت فاجعه بار در غزه، با توجه ویژه به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری» و نیز «پیشبرد صلح پایدار بر اساس راه حل ۲ دولتی» را محور اصلی گفت‌وگوهای خود با وزیر خارجه مصر اعلام کرد.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که بورل و شکری در این دیدار بر ضرورت پایان دادن رژیم صهیونیستی به جنگ در نوار غزه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه مصر بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه، توقف عملیات نظامی در شهر رفح و اطمینان از دسترسی کامل و ایمن به کمک‌های بشردوستانه و مواد امدادی در نوار غزه تاکید کرد.

شکری و بورل در این دیدار همچنین بر لزوم احترام رژیم صهیونیستی به کارکنان نهادهای بشردوستانه و هدف قرار ندادن مقر آژانس‌های امدادی بین‌المللی تاکید کردند.

شکری در این دیدار بر نقش مهمی طرف‌های تأثیرگذار بین‌المللی مانند اتحادیه اروپا در حمایت از اقدامات کنونی برای توقف جنگ در نوار غزه و جلوگیری از ریخته شدن خون فلسطینی‌ها تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد و بر مخالفت مصر با تسلط ارتش رژیم صهیونیستی بر گذرگاه‌های نوار غزه تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته وزرای کشورهای عربی – اسلامی نشستی را با وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای اروپایی در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار کردند.

حاضران در این نشست بر حمایت از پایان جنگ و ضرورت عملی کردن راهکار موسوم به «۲ دولتی» تاکید کردند.

در این نشست درباره گام‌های مشخص در جهت تشکیل کشور فلسطینی در چارچوب راه‌حل ۲ دولتی و حرکت به سمت مسیری سیاسی که از راه‌حل پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند، رایزنی شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

تاکید ضرورت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.