جزئیات اجرای طرح معافیت سربازان دارای فرزند

سردار تقی مهری؛ رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی با بیان اینکه معافیت مشمولان دارای 3 فرزند و بیشتر، از تاریخ  1402/03/01 اجرایی شده است، اظهار کرد: تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که  دارای 4 فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط  سنی و سربازان وظیفه  دارای 3 فرزند به شرط داشتن  حداقل 40 سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

وی افزود: ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و ... سند رسمی ازدواج و شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا متذکر شد: یگان‌های خدمتی پس از بررسی و تایید مدارک و مستندات مربوطه و ثبت ترخیص آنان در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس 10) معرفی می‌کنند.

سردار مهری تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی و تایید شرایط سربازان ترخیص شده،کارت معافیت را صادر و در صورت عدم احراز شرایط، برای ادامه خدمت، فرد را به یگان خدمت معرفی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک، از یگان ترخیص و می‌توانندبرای معافیت مذکور اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: همچنین کارکنان وظیفه متاهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند، می‌توانند علاوه بر 2 ماه کسر خدمت تاهل، برای فرزند اول 3 ماه کسر خدمت و برای فرزند دوم 4 ماه و فرزند سوم 5 ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.

سردار مهری یادآور شد: بیش از 90 درصد درخواست‌های ثبت شده، رسیدگی و صدور کارت شده‌اند و سایر پرونده‌های در دست اقدام نیز پس از رفع نقص مدارک توسط مشمولان و انجام استعلامات لازم به سرعت صدور کارت می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.