معرفی تیم‌های راه‌یافته به مرحلۀ دوم مناظرات دانشجویی

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مرحلۀ اول رقابت‌های کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، با شرکت 64 گروه دانشجویی در سالن‌های شهید حسن اسکندری، شهید حسین رهساز، شهید عباس مسگر تهرانی و شهید مهدی فلاحت‌پور دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.  

 

در نخستین روز از مسابقات مناظره، تیم‌های برگزیدۀ مرحلۀ استانی در خصوص گزاره‌های زیر با یکدیگر به مناظره پرداختند: «بهترین روش برای توسعه زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا (استارت‌اپی) کشور، سرمایه‌گذاری مستقیم دولتی است نه اعطای تسهیلات و وام»، «از آنجایی که نفت و سایر منابع معدنی جزء انفال محسوب می‌شوند، درآمدهای آن متعلق به‌نظام اسلامی است نه مردم»، «بدون داشتن روابط اقتصادی مناسب با اتحادیه اروپا، ایران نمی‌تواند قدرت اقتصادی خود را احیا کند»، «برای حفظ مصلحت نظام، نباید مفاسد شخصیت‌های ارشد نظام را به‌صورت علنی پیگیری کرد»، «خروج از دوگانه صندوق رأی-خیابان در سیاست داخلی، تنها با تأسیس نظام انتخاباتی حزبی ممکن است»، « بهترین گزینه برای دور زدن تحریم‌ها، به‌ویژه در کالاهای دارای مزیت نسبی مانند زعفران و فرش، کشت و تولید فراسرزمینی است»، «خشونت علیه زنان در ایران ریشه فرهنگی داشته و با صرف قانون‌گذاری رفع نخواهد شد»، «صنعت سریال‌سازی در ایران توانایی رقابت با کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی و ترکیه را دارد»، «جبهه مقاومت، ساختار نهادینه‌‌ای پیداکرده و با شهادت فرماندهان عالی‌رتبه، دچار فروپاشی نخواهد شد».

در پایان روز نخست مسابقات 32 گروه مناظره کننده به مرحلۀ بعدی راه یافتند که نام آن‌ها به این شرح است: «رهیافت»، «امید ایران»، «عدالت آتیه»، «استامینوفن»، «مرصاد»، «آرا»، «سره»، «ایران»، «نیک‌آیین»، «رعد»، «محکم»، «علوم پزشکی 2»، «شهیدفیروزی»، «هدف»، «لوگوس»، «میزان»، «فروزش»، «گمنام»، «دیالکتیک» «محیا»، «اوج»، «افق»، «شهید تهرانی مقدم»، «ایران من»، «واج»، «طلوع»، «سخن»، «امید»، «مشکات» و «بینش»، «توسعه» و «اندیشه ورزان»

گفتنی است، هر مسابقه مناظره در قالب رقابت دو گروه چهار نفره، متشکل از دو عضو سخنران و دو عضو محقق، بر سر یک گزاره معین برگزار می‌شود.

در 11 دوره پیشین، در هر مناظره که 32 دقیقه به طول می‌انجامید، اعضای سخنران هر گروه در فواصل زمانی معینی (یک‌زمان 6 دقیقه‌ای، دو زمان 3 دقیقه‌ای، یک زمان 4 دقیقه‌ای) به‌تناوب به طرح بحث و استدلال، سؤال از گروه رقیب، و نتیجه‌گیری می‌پرداختند. اما در این دوره از مسابقات، به‌منظور افزایش وجه جدلی مناظره، با اعمال تغییراتی در آئین‌نامه مسابقات، تعداد زمان‌های سخنرانی از 4 به 6 افزایش یافت.

به‌ این‌ ترتیب سخنرانان هر تیم از این‌ پس در یک‌زمان 4 دقیقه‌ای، چهار زمان 3دقیقه‌ای و یک‌زمان 2 دقیقه‌ای به ایراد سخن می‌پردازند. همچنین در این دوره از مسابقات برخلاف دوره‌های پیشین که مسابقات در 3 سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شد، مسابقات در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 این تغییر به جهت فراهم آوردن فرصتی بهتر برای تیم‌های شرکت‌کننده در استان‌های سراسر کشور برای حضور در مرحله کشوری و بهره‌برداری بهینه‌تر از نظرات و ایده‌های مختلف اعمال شد. لازم به ذکر است دوره دوازدهم، نخستین دوره‌ای از مسابقات است که پس برداشته‌شدن محدودیت‌های کرونایی به طور کامل به‌صورت حضور‌ی برگزار می‌شود.

 دوازدهمین دورۀ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تا 10 خرداد ماه در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.