اتخاذ سیاست تثبیت برای مهار تورم و مدیریت بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سال گذشته سیاست تثبیت از سوی بانک مرکزی با هدف مدیریت رشد نقدینگی در جهت مهار تورم، تنظیم گری و مدیریت بازار ارز، تقویت نظارت و اصلاح نظام بانکی و تنظیم مناسبات مالی میان بانک مرکزی و شبکه بانکی با دولت اتخاذ شد.

به گزارش خبرآنی، محمدرضا فرزین امروز (دوشنبه) در سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی که با هدف بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی در حال برگزاری است، در ابتدای صحبت‌های خود با ذکر یاد رئیس جمهور شهید گفت: شهید آیت الله رئیسی در تمامی موارد همیشه سمت قانون و مقررات می‌ایستادند و از مسائل کارشناسی که به نفع نظام بانکی و اقتصادی کشور بود، حمایت می‌کردند و در طول زمان همکاری با وی به خاطر ندارم تصمیمی که خارج از بانک مرکزی باشد را به ما تحمیل کند.

فرزین اظهار کرد: دکتر رئیسی علاوه بر اینکه یک سیاست‌مدار شرافت‌مند و اخلاق‌مدار بودند، از لحاظ حرفه‌ای نیز حامی مدیران کشور در جهت انجام اقدامات درست بودند و همواره بر استقلال عمل در حوزه بانک مرکزی تاکید داشتند.

وی گفت: سال گذشته سیاست تثبیت از سوی بانک مرکزی با هدف کنترل و مدیریت رشد نقدینگی در جهت مهار تورم، تنظیم گری و مدیریت بازار ارز، تقویت نظارت و اصلاح نظام بانکی و تنظیم مناسبات مالی میان بانک مرکزی و شبکه بانکی با دولت اتخاذ شد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این سیاست از این جهت اتخاذ شد که ما در اقتصاد به دنبال ثبات مالی هستیم و این موضوع مفهومی کلی‌تر و جامع‌تر از ثبات پولی است؛ چراکه با هدف تامین مالی اقتصادی و عدم اثرپذیری از تکانه‌ها است.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.