کنست لایحه مصادره کمک‌هزینه خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی را تصویب کرد

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) یکشنبه پیش‌نویس قانونی درباره مصادره کمک‌های مالی خانواده شهدا و اسرای فلسطینی را تصویب کرد.

به گزارش خبرآنی، کمیته وزارتی قانونگذاری وابسته به کنست یکشنبه پیش‌نویس قانونی برای مصادره کمک‌های مالی خانواده شهدا و اسرای فلسطینی تصویب کرد.

تزوی سوکوت، نماینده کنست از حزب صهیونیسم دینی و ارائه کننده این لایحه گفت در صورت تصویب این لایحه، پولی که در حال حاضر از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین کسر می‌شود و به خانواده‌های اسیران و شهدای فلسطینی پرداخت می‌شود، فورا وارد خزانه دولت خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، وی خاطرنشان کرد: صحبت‌ها در مورد سه میلیارد شِکِل (واحد پول اسرائیل) است که بلافاصله وارد خزانه داری اسرائیل می‌شود. در صورت اصرار تشکیلات خودگردان فلسطین برای ادامه پرداخت حقوق به خانواده‌های اسیران و شهدا، با مصادره کردن این اموال، هر ماه حدود ۶۰ میلیون شِکِل وارد خزانه داری اسرائیل می‌شود.

این پیش‌نویس قانون به دنبال تعیین دستور کار است و براساس آن پس از گذشت نیم سال از تاریخ انتشار قانون پیشنهادی، در صورت ادامه پرداخت حقوق توسط تشکیلات خودگردان فلسطین، این اموال به نفع خزانه‌داری دولت (اسرائیل) مصادره خواهد شد و حسابدار کل آن را به نفع قربانیان مدیریت خواهد کرد.

پس از آن که تشکیلات خودگردان با توقف پرداخت کمک هزینه به خانواده‌های شهدا و اسیران مخالفت کرد، تل‌آویو اموال فلسطین را بلوکه کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.