شکست گروه 7 در نهایی کردن طرح استفاده از دارایی‌های روسیه

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از راشاتودی، جیانکارلو جورجتی، وزیر اقتصاد ایتالیا روز شنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که گروه 7 در مورد نحوه استفاده از درآمد حاصل از دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی روسیه برای کمک به اوکراین به اجماع نرسیده است.

ایتالیا ریاست گروه 7 (G7) را در سال جاری میلادی بر عهده دارد و طی روزهای اخیر میزبان نشست دو روزه وزرای دارایی کشورهای عضو در شهر استرسا بود.

جورجتی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان این اجلاس گفت که گروه 7 پیشرفت‌هایی در مورد دارایی‌های روسیه داشته است، اما "هنوز این روند را نهایی نکرده است" زیرا این موضوع هنوز "مشکلات فنی و حقوقی قابل توجهی دارد".

وی پیش از این روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران گفته بود که طرفین به منظور رسیدن به یک "راه حل سیاسی مطلوب" که "از نظر قانونی غیرقابل انکار باشد" در تلاش هستند؛ البته یافتن این راه حل زمان بر است.

جورجتی خاطرنشان کرد که تصمیمات نهایی برای این اقدام احتمالاً در نشست ژوئن سران گروه 7 در شهر پولیا اتخاذ خواهد شد.

پس از آغاز جنگ اوکراین در اوایل سال 2022، کشورهای غربی حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم های مسکو مسدود کردند.

تقریباً دو سوم این وجوه در اتاق پایاپای اتحادیه اروپا موسوم به یوروکلیر Euroclear نگهداری می‌شود و مابقی عمدتاً در سایر کشورهای اتحادیه اروپا بدون استفاده باقی مانده‌اند و حدود 5 میلیارد دلار نیز در ایالات متحده بلوکه شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.