احتمال لغو ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان از سوی آمریکا

یک رسانه انگلیسی گزارش داد که انتظار می‌رود دولت آمریکا طی هفته‌های آتی، ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی را لغو کند.

به گزارش خبرآنی، یک رسانه انگلیسی گزارش داد که انتظار می‌رود آمریکا ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی را به عربستان سعودی، احتمالا در هفته‌های آتی لغو کند.

در گزارش روزنامه فایننشال‌تایمز در این‌باره آمده است: یک منبع مطلع از موضوع گفت که واشنگتن این سیگنال را به عربستان سعودی نشان داده که آماده لغو این ممنوعیت است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مدت کوتاهی پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۲۱، نسبت به کارزار عربستان سعودی علیه یمن و سوابق حقوق بشری آن، به ویژه در ارتباط با کشته شدن «جمال خاشقجی» خبرنگار واشنگتن‌پست، موضع‌ سختگیرانه‌تری اتخاذ کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز، روز چهارشنبه، گفت آمریکا و عربستان سعودی به حصول توافقاتی در زمینه انرژی هسته‌ای، همکاری‌های امنیتی و دفاعی و توافقی در زمینه عادی‌سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی نزدیک هستند.

اگرچه طبق گزارش فایننشال تایمز، لغو کردن این ممنوعیت‌ها در زمینه فروش تسلیحات تهاجمی، مستقیما، به این مذاکرات ارتباطی ندارد.

دفاتر مطبوعاتی کاخ سفید و دولت عربستان سعودی، به سوال خبرگزاری رویترز در این باره پاسخی نداده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.