جزئیات مصالحه ریالی مانده تعهدات ایفا نشده صادراتی سال ۹۷ اعلام شد

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای جزئیات مصالحه ریالی مانده تعهدات ایفا نشده سال ۱۳۹۷ را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنی، در اطلاعیه سامانه جامع تجارت تاکید شده که کاربران باید با مراجعه به بخش عملیات ارزی، رفع تعهد ارزی، درگاه مصالحه ریالی نسبت به پرداخت وجه المصالحه ریالی اقدام کنند. نتیجه مصالحه صورت گرفته با یک روز تأخیر به صورت کسر از سر جمع تعهدات، در عملکرد بازگشت ارز حاصل از صادرات از مسیر عملیات ارزی، رفع تعهدات ارزی، آمار تعهدات صادراتی قابل مشاهده خواهد بود.

در این میان از کاربران خواسته شده با توجه به لحاظ شدن معاملات باز فروش ارز (اعم سامانه نیما و واگذاری پروانه) به عنوان تعهد ایفا نشده، پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام به مصالحه ریالی و پرداخت وجه، نسبت به تعیین تکلیف این دسته از معاملات خود در بخش فروش ارز (سامانه نیما) و درخواست‌های موجود در کارتابل واگذاری پروانه صادراتی و تهاتر اقدام کنند و پس از بروزرسانی اطلاعات در بخش «آمار تعهدات صادراتی»، اقدام به مصالحه ریالی مانده تعهدات خود کنند.

همچنین کاربران باید دقت کنند که اگر ارز حاصل از صادرات خود را از طریق سامانه نیما (در قالب پیش فروش) یا سامانه سنا به فروش رسانده‌اند، لازم است قبل از اقدام به مصالحه ریالی و پرداخت وجه، با مراجعه به «درگاه مدیریت مصارف پروانه‌های صادراتی» نسبت به تناظر رسید سنا با پروانه‌های صادراتی مربوطه اقدام کنند و پس از بروزرسانی اطلاعات در بخش «آمار تعهدات صادراتی» اقدام به مصالحه ریالی مانده تعهدات خود کنند. در غیر این صورت بانک مرکزی به صورت خودکار و مطابق ضوابط و مقررات مصوب کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات، اقدام به تناظر آنها با پروانه‌های مجاز می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.