۷ هزار هکتار زمین در خوزستان زیر کشت زراعت چوب رفته است

خبرآنی/خوزستان استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار، بیش از ۷ هزار هکتار تاکنون زیر کشت زراعت چوب رفته است که می‌تواند چهار سال آینده حجم زیادی از چوب مورد نیاز کارخانه چوب را تولید کند.

علی‌اکبر حسینی محراب امروز ۶ خردادماه در نشست زراعت چوب استان، اظهار کرد: صیانت از هوا آن چیزی است که آیندگان به آن نیاز دارند. فرزندانمان که در شهر زندگی می‌کنند نیاز به آب و هوای خوب و سالم دارند. با توجه به آلایندگی موجود ناشی از صنایع و پتروشیمی‌ها و سایر آلایندگی‌ها، نیاز به وجود درخت است و طرح زراعت چوب در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: کارشناسان و مراکز تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که کاشت اکالیپتوس در ۳۰۰ هزار هکتار برای طرح زراعت چوب در نظر گرفته شود.

حسینی محراب ادامه داد: میزان پیشرفت طرح زراعت چوب در حال پیگیری است و در این زمینه برای ۱۲۹ هزار هکتار، گروه‌های مختلف مردمی درخواست مشارکت در طرح زراعت چوب کردند که از این میزان ۵۴ هزار و ۳۰۰ هکتار تبدیل به قرارداد شد.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار، بیش از ۷ هزار هکتار تاکنون زیر کشت زراعت چوب رفته است که می‌تواند چهار سال آینده حجم زیادی از چوب مورد نیاز کارخانه چوب را تولید کند.

وی اظهار کرد: ۳۰ میلیون درخت اکالیپتوس در نهالستان‌ها کاشته شده که ۱۲ میلیون به شکل‌های مختلف در عرصه‌ها کشت شده است.   

حسینی‌محراب عنوان کرد: برای زراعت چوب، ۷ میلیون اصله درخت در نظر گرفته شده و مابقی برای جنگل کاری و طرح یک میلیارد درخت وزارت جهاد کشاورزی است.

وی یادآور شد: مسئولیت صنایع نفت، پتروشیمی و نیشکر و دیگر بخش‌ها در جهت رفع آلودگی سنگین است. با نفت و پتروشیمی قرارداد بسته شده که هر کدام ۲۰ میلیون درخت خریداری می‌کنند که باید با جدیت دنبال شود. پتروشیمی اقدام خوبی در کشت درخت حرا انجام داده است. جنگل حرا بهترین گونه درخت و در خلیج فارس، قشم و... وجود دارد و جنگل‌های بسیار زیبایی هستند و در صورت انجام این کار در ماهشهر می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند.

حسینی محراب عنوان کرد: آب بحث قابل نگرانی زراعت چوب بوده که تفاهم نامه میان آب و برق و منابع طبیعی کشور منعقد شده است و تامین آب این طرح، منجر به جهش در زراعت چوب می شود که به نفع نسل فعلی و آینده خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.