پرواز از فراز ترافیک با احداث پل هوایی در سوئیس

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از نیواطلس، این پل هوایی که ASTRA نام گرفته با هدف راحت تر کردن حرکت وسایل نقلیه برای رانندگان و ایمن تر کردن جاده ها برای کارگران ابداع شده است.

دفتر فدرال جاده های سوییس این سازه را ساخته است. نسخه اولیه پل روی بخشی از بزرگراه A۱سوییس در ۲۰۲۲ میلادی آزمایش شد و پس از آن یک مدل جدید و ارتقا یافته پل در حال توسعه است. نسخه دوم پل مذکور در آوریل سال جاری میلادی روی اتوبان مذکور نصب شد و احتمالا تا آگوست در جای خود باقی بماند.

پرواز از فراز ترافیک با احداث پل هوایی در سوئیس

مدت کوتاهی قبل از شروع فعالیت های جاده ای، بخش های کناری بزرگراه برای چند روز بسته شد. در مرحله بعد بخش های مختلف آسترا با کمک کامیون های بزرگ در شب منتقل شدند تا یک پل هوایی بسازند که در طول منطقه تحت فعالیت کارگران امتداد می یابد. شیب راهه هایی در دو طرف پل هوایی به وسایل نقلیه اجازه می دهند تا به راحتی روی آن بروند و از آن پایین بیایند.

پرواز از فراز ترافیک با احداث پل هوایی در سوئیس

هفته بعداز آن آسترا برای استفاده رانندگان باز شد. هرچند رانندگان باید هنگام گذر از روی پل هوایی سرعت خود را به ۶۰ کیلومتر برساعت کاهش می دادند، اما مجبور نبودند فقط در یک لاین حرکت کنند یا توقف کنند و منتظر بمانند تا وارد یک لاین شوند.

پرواز از فراز ترافیک با احداث پل هوایی در سوئیس

در این میان کارگران سطح جاده زیر پل پرده را کندند و جایگزین کردند. نه تنها آنها مجبور نبودند نگران برخورد با خودروهای گذری باشند، بلکه در برابر نور خورشیدو باران نیز محافظت می شدند. علاوه بر آن، فعالیت هایشان نیز در ساعات اوج ترافیک متوقف نمی شد. بنابراین کارگران می توانستند به جای شیفت شب، طی روز کار کنند.

هنگامیکه فعالیت تمام شد، پل هوایی پرنده به طور هیدرولیکی ۱۰ سانتیمتر به بالاتر از سطح زمین برده شد و سپس روی جاده و روی چرخ های دارای موتور قرار گرفت تا بخش دیگری جاده را پوشش دهد. این فرایند از راه دور کنترل شد. کل فرایند را می توان چندبار تکرار کرد تا کل پروژه تکمیل شود.

پل آسترا فعلی ۲۵۷ متر طول ، ۷.۵۷ متر عرض و ۴.۵۶ متر ارتفاع دارد. فضای زیر آن نیز ۱۰۰ متر طول، ۵.۱ متر عرض و ۳.۱ متر ارتفاع دارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.