وقوع درگیری‌ و ایستادگی مقاومت در جِنین پس از یورش نیروهای اشغالگر

اشغالگران بامداد امروز -یکشنبه- با بیش از ۳۰ دستگاه خودروی زرهی از تمام ورودی‌های شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری اشغالی به آن یورش بردند که در پی آن انفجارها و درگیری‌های شدیدی با نیروهای مقاومت شکل گرفت.

به گزارش خبرآنی، در پی یورش جدید به شهر جنین، درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران آغاز شد که در این درگیری‌ها، نیروهای مقاومت بمب‌های انفجاری ساخت داخل را در ورودی‌های اردوگاه جنین علیه نیروهای متجاوز منفجر کردند.

همچنین اشغالگران به چندین ساختمان یورش برده و گروه‌های تک‌تیرانداز آن بر فراز این ساختمان‌ها مستقر شدند و صدای آژیرهای هشدار در داخل شهر و اردوگاه جنین به صدا درآمد.

در شبکه‌های اجتماعی مختلف تصاویری از خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در حال تخریب زیرساخت‌ها و اموال مردم در جنین منتشر شد.

بر اساس این تصاویر خودروهای زرهی ارتش دشمن در عملیات نظامی که شب گذشته آغازشد، در خیابان اردوگاه جنین شروع به تخریب کردند که در نتیجه آن آسیب گسترده‌ای به اموال عمومی وارد شد.

خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» در این رابطه گزارش داد که نیروهای اشغالگر در مناطق پراکنده‌ای از شهر جنین از جمله خیابان نابلس و اطراف بیمارستان این شهر مستقر شدند.

تیپ جنین وابسته به گردان‌های «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که نیروهای مقاومت در شهر و اردوگاه جنین به شدت با اشغالگران مقابله کردند.

همچنین این تیپ اعلام کرد که نیروهایش در این مناطق خودروهای زرهی اشغالگران را با بمب‌های انفجاری هدف قرار دادند.

گردان‌های «شهدای الاقصی» وابسته به جنبش فتح نیز اعلام کرد در محورهای مختلف با یورش اشغالگران به شهر جنین وارد درگیری‌های شدیدی شدند.

اشغالگران در طول هشت ماه گذشته همزمان با حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه، بارها حملات خود به شهر و اردوگاه جنین را تکرار کردند.

نیروهای اشغالگر صبح روز پنجشنبه پس از عملیات نظامی گسترده‌ای که ۲ روز ادامه داشت و منجر به شهادت ۱۲ تن و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر شد، از شهر و اردوگاه جنین عقب‌نشینی کردند.

در همین چهارچوب اشغالگران به شهرهای نابلس، بیت لحم و یطا در جنوب الخلیل یورش برده و حملات و بازداشت‌هایی را در حق شهروندان فلسطینی آغاز کردند.

همچنین آنها به شهرک «حوسان» در بیت لحم و روستای «مادما» در جنوب نابلس یورش بردند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته کرانه باختری با تشدید حملات اشغالگران روبه‌رو است که در نتیجه آن ۵۱۴ فلسطینی شهید، ۵۰۰۰ تن دیگر زخمی و بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی دیگر بازداشت شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.