حضور کایالپ، شریعتی، فومیتا و سانچز در مجارستان

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، بعد از برگزاری اولین تورنمنت رنکینگ‌دار سال 2024 در زمستان سال گذشته در زاگرب، دومین و آخرین مسابقه رنک‌دار سال المپیک نیز 17 تا 20 خرداد ماه در بوداپست برگزار می‌شود که تیم کشتی فرنگی ایران با ترکیب کامل در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

علاوه بر اینکه در سه وزن 60، 67 و 77 کیلوگرم عملکرد 6 فرنگی‌کار اعزامی ایران به بوداپست، ملاک انتخاب ملی‌پوش المپیکی خواهد بود، کشتی‌گیران شاخص و عنوان‌داری در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

در وزن 55 کیلوگرم، پویا دادمرز در حالی نماینده ایران است که تنها چهار کشتی‌گیر در این رقابت‌ها ثبت‌نام کردند و به نظر می‌رسد رقابت‌های دادمرز با الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان، مراد گاریپوف و نوگذاری تسورتسومیا از گرجستان به صورت دوره‌ای برگزار شود.

در وزن 60 کیلوگرم، رقابت انتخابی بین مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی در تورنمنت بوداپست اتفاق خواهد افتاد، درحالیکه نفرات شاخصی چون نیهات ممدلی از آذربایجان، کنیچیرو فومیتا از ژاپن، سلطانگالی قزاق و ویکتور سیوبانو از مولداوی هم برای این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

در وزن 63 کیلوگرم، میثم دلخانی حریفانی چون انس باشار از ترکیه، رضوان آرنات از رومانی، لری ابولادزه از گرجستان و مراد ممدوف از آذربایجان را پیش رو دارد.

در وزن 67 کیلوگرم، که نگاه کشتی ایران به رقابت محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی است، لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا، کیوتارو سوگابه از ژاپن که حریف بسیار سرسختی برای گرایی در مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود، جانی ختسورانی از گرجستان

در وزن 72 کیلوگرم، دانیال سهرابی نماینده ایران است. اولوی غنی‌زاده و حسرت جعفروف از آذربایجان، ابراهیم محمود حسن قانم قهرمان سال 2023 وزن 72 کیلوگرم جهان از فرانسه که در مدت اخیر برای کسب سهمیه 77 کیلوگرم المپیک تلاش ناکامی داشت و ایستوان واچنزا از مجارستان هم برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

در وزن 77 کیلوگرم، که مبارزه انتخابی برای محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری خواهد بود، نام کشتی‌گیران مدعی و عنوان‌داری چون سانان سلیمانوف از آذربایجان، لوری لومادزه از گرجستان، روبرت فریتچ و زولتان لوای از مجارستان، نائو کوزاکا از ژاپن، برهان آکبوداک از ترکیه و ... دیده می‌شود.

سلیمانوف سال 2023 مدال نقره جهان را از آن خود کرد، آکبوداک قهرمان سال 2022 وزن غیرالمپیکی 82 کیلوگرم است که در نهایت سهمیه 77 کیلوگرم المپیک را برای ترکیه به دست آورد و قطعا یکی از مدعیان جدی این وزن خواهد بود.

فریتچ و لوای هم که جزو کشتی‌گیران خوب 77 کیلوگرم هستند، کوزاکا نیز در مسابقات جهانی بلگراد محمدعلی گرایی را از دور رقابت‎‌ها حذف کرد و همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا با شکست آکژول محمودافِ قهرمان جهان، قهرمان آسیا شد.

در وزن 82 کیلوگرم، که وزن غیرالمپیکی است، تنها 10 نفر ثبت‌نام کردند که باید دید درنهایت چند نفر به بوداپست خواهند آمد. در ثبت‌نام اولیه این رقابت‌ها علاوه بر اشکان سعادتی، به محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری نیز در این وزن شانس حضور داده شده بود که درنهایت با پیگیری شیرازی‌ها، گرایی و مختاری به چرخه وزن 77 کیلوگرم المپیک اضافه شدند و حالا تعداد نفرات حاضر در این وزن به 8 نفر رسیده است.

درحالیکه مدعیان اصلی 82 کیلوگرم در سال المپیک به 2 وزن المپیکی بالا و پایین رفته‌اند، از گلا بولکوادزه گرجستانی، میهایل برادو از مولداوی، آلپرن بِربِر از ترکیه و اسپنسر وودز آمریکایی می‌شود به عنوان شاخص‌ترین نفرات شرکت‌کننده در این وزن یاد کرد.

در وزن 87 کیلوگرم، محمدحسین محمودی به عنوان نماینده ایران روی تشک خواهد رفت، درشرایطی که کشتی‌گیران مدعی و عنوان‌دار زیادی برای شرکت در رقابت‌های این وزن ثبت‌نام کرده‌اند.

نام علی چنگیز کشتی‌گیر سرشناس ترکیه، رفیق حسین‌اف کشتی‌گیر عنوان‌دار آذربایجان، الکساندر کوماروف صربستانی، نورسلطان تورسینوف قزاق، ایستوان تاکاس و دیوید لوسونچی مجارستانی، گورامی خِتسوریانی گرجی و... در لیست اولیه این تورنمنت دیده می‌شود.

در وزن 97 کیلوگرم، هرچند در ثبت‌نام اولیه، نام هادی ساروی ملی‌پوش المپیکی ایران هم دیده می‌شد اما او قرار نیست به بوداپست برود و شایان حبیب زارع نماینده این وزن ایران در تورنمنت رنک‌دار پیش روست. تاماش لوای مجارستانی و آرتور عمروف از جمهوری چک شاخص‌ترین نفرات ثبت‌نامی در این رقابت‌ها هستند.

در وزن 130 کیلوگرم، درحالیکه فردین هدایتی نماینده ایران در تورنمنت رنک‌دار زاگرب است، رضا کایالپ عنوان‌دار جهان و المپیک از کشور ترکیه که در فینال مسابقات جهانی 2023 مغلوب امین میرزازاده شد، همراه با صباح شریعتی و بکا کاندلاکی از آذربایجان، هیکی نابی از استونی و جاکوبی کاجایا از گرجستان در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

شریعتی ماه گذشته در استانبول سهمیه المپیک را برای آذربایجانی‌ها گرفت و حالا این کشور دو کشتی‌گیر خود را در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده که باید دید هر دو نفر به بوداپست خواهند آمد و یا یکی از این دو نفر کشتی خواهند گرفت.

در صورت اعزام هر دو کشتی‌گیر از سوی آذربایجانی‌ها، این احتمال وجود دارد که باوجود کسب سهمیه از سوی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل، آنها درخصوص ملی‌پوش المپیکی خود به تصمیم قطعی نرسیده باشند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.