اذعان صهیونیست‌ها به بی‌ثمر بودن حمله به رفح و پایبندی السنوار به اهدافش

مقامات فعلی و سابق صهیونیستی در بحبوحه بحرانی که تل‌آویو چه در زمینه سیاسی و چه نظامی و تشدید نبرد در نوار غزه با آن مواجه است، از شکست ارتش رژیم اشغالگر در دستیابی به اهداف جنگ در نوار غزه و همچنین جنگ با حزب‌الله صحبت می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، «میشال میلشتاین» سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره ازعان کرد «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه، مواضع خود را تغییر نداده و عملیات نظامی اخیر در رفح بر او تأثیری نداشته است.

میلشتاین در مصاحبه با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: ۲ موضوع مهم درباره یحیی السنوار وجود دارد، موضوع نخست مسئله بازگشت آوارگان از جنوب نوار غزه بوده و مسئله دوم نیز عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه است و از نظر او موارد و موضوعات دیگر قابل مذاکره است.

وی افزود: السنوار پس از عملیات نظامی در رفح تغییری نکرد، بلکه به هدف اصلی که ماندن در غزه است، پایبند ماند و تاکید کرد که حماس پس از پایان جنگ استوار باقی خواهد است.

در همین راستا، «آهارون زیوی فرکش» رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) نیز گفت: حدود هشت ماه از جنگ می‌گذرد، اما همچنان هیچ هدف نهایی برای آن مشخص نشده است و این نشان می‌دهد که ارتش بدون اطلاع از هدف نهایی نمی‌تواند بجنگد.

وی با بیان اینکه همه این موارد رژیم صهیونیستی را به سمت بحران در روابط اعم از سیاسی و نظامی سوق می‌دهد، افزود: به دلیل اتفاقاتی که در حال رخ دادن است و همچنین اتفاقاتی که در جبهه نبرد با حزب‌الله رخ می‌دهد ما در نقطه حساسی قرار گرفته‌ایم.

فرکش افزود: ما باید پایان نبرد شدید و گسترده در نوار غزه را اعلام می‌کردیم، چراکه اهداف دیگری نیز داریم و آنچه را که در جبهه شمال برایمان اتفاق می‌افتد، فراموش نمی‌کنیم.

«عوفر شلح» عضو سابق کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز در این باره گفت: مشکل نبرد رفح این است که اسرائیل را در هیچ کاری به سوی اهداف جنگ؛ یعنی از بین بردن تهدید امنیتی علیه آن از نوار غزه و بازگرداندن اسرا، پیش نمی‌برد.

رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه را که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد، بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت را به همراه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای از بین بردن تیپ‌های حماس حمله زمینی در رفح را آغاز کرد، اما امروز علی‌رغم گذشت حدود ۲۰ روز از ورود به این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، راه به جایی نبرده و تنها دستاورد آن، تلفات سنگین در نتیجه عملیات‌های مقاومت و کشته شدن چند اسیر صهیونیست در نتیجه حملات هوایی به رفح بوده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.