واکنش نتانیاهو به تهدید سرباز ذخیره ارتش اشغالگر به «شورش»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ویدیوی سرباز صهیونیستی که به شورش علیه وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش تهدید کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من بارها نسبت به خطر نافرمانی هشدار دادم و با هرگونه نافرمانی از سوی هر طرفی که باشد، مخالف هستم و از تمام نهادها می‌خواهم با شورش با یک روش برخورد کنند.

این اظهارات پس از انتشار ویدیویی از یک سرباز صهیونیست در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده که به شورش علیه رئیس ستاد ارتش و وزیر جنگ تهدید کرده بود.

این سرباز در این ویدیو که در تلگرام منتشر شد، گفت: من تنها به حرف‌های نخست وزیر گوش می‌دهم. نخست وزیر این ویدیو برای تو است. ما سربازان ذخیره هستیم و قصد نداریم کلیدها را به هر طرف فلسطینی تحویل دهیم.

یائیر نتانیاهو، پسر نخست وزیر این ویدیو را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

پاسخ نتانیاهو چند دقیقه بعد از انتشار اظهارات یک مسؤول ارشد ایراد شد که در آن از سکوت نتانیاهو درباره این مساله انتقاد کرده بود.

این منبع اعلام کرد: انتشار این ویدیو توسط پسر نتانیاهو درخواست واضحی برای شورش علیه فرماندهی ارتش اسرائیل است. نخست وزیر با سکوت خود درباره این مساله از این اقدام خطرناک حمایت می‌کند.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درباره این ویدیو گفت: ویدیوهایی که در اینترنت به فتنه تحریک می‌کند، خطرناک و فاجعه بار هستند.

وی افزود: دولت مسؤول تحریک به شورش است و باید این جنون متوقف شود. این دولت باید قبل از اینکه تمام چیزهای با ارزش و مقدس ما در اسرائیل را نابود کند، از زندگی ما محو شود.

سرباز مذکور در ویدیوی خود به شورش نظامی گسترده در صورت تصمیم وزیر جنگ برای عقب‌نشینی از نوار غزه یا دادن اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد.

سرباز مذکور که صورت خود را پوشانده بود در داخل منزلی ویران شده در نوار غزه که پشت سرش شعارهایی به عبری از گروه تروریستی اسرائیلی «کاخ» دیده می‌شد، گفت: من و ۱۰۰ هزار سرباز ذخیره کلیدهای غزه را به تشکیلات خودگردان فلسطین یا فتح یا حماس یا هرگونه نهاد عربی نمی‌دهیم.

وی خواهان استعفای وزیر جنگ شد و گفت: نمی‌توانی در این جنگ پیروز شوی. تو نمی‌توانی رهبر ما باشی یا برای ما دستور صادر کنی. اگر به سمت پیروزی نرویم ۱۰۰ هزار سرباز ذخیره اینجا می‌مانند. ما از اینجا تکان نمی‌خوریم و از ساکنان اسرائیل می‌خواهیم تحت حمایت ارتش ما به غزه بیایند.

وی افزود: ما تنها به اوامر یک رهبر گوش می‌دهیم که وزیر جنگ یا رئیس ستاد ارتش نیست بلکه فقط بنیامین نتانیاهو است.

وی وزیر جنگ را تهدید کرد و گفت: یا باید کارنامه خود را تغییر بدهی و درک کنی که ما پیروزی را می‌خواهیم یا اینکه ما تنها به حرف‌های نخست وزیر گوش می‌دهیم و تنها از کسی پیروی می‌کنیم که به دنبال پیروزی باشد!

روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: این ویدیو که از سوی یائیر نتانیاهو نیز منتشر شده است احتمالا جرایم کیفری درباره فتنه و انتشار فتنه است که مجازات آن حدود پنج سال حبس است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی و وزارت جنگ نیز تحقیقاتی را درباره این ویدیو آغاز کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این ویدیو نقض خطرناک اوامر و ارزش‌های ارتش اسرائیل است و جزو جرایم جنایی محسوب می‌شود.

رئیس دادستانی نظامی نیز دستور تحقیقاتی را از سوی پلیس نظامی درباره این حادثه صادر کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.