رسوخ در بازار کشورهای همسو و همسایه ایران با دیپلماسی فعال انرژی در دولت شهید رئیسی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم با ریاست جمهوری شهید رئیسی باعث شد که در بازار کشورهای همسایه و همسو با خود رسوخ کنیم و باید این مسیر استمرار داشته باشد تا بتوانیم در بازار سایر کشورها نیز رسوخ و مبادلات نفتی و گازی داشته باشیم.

محمد طلا مظلومی عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنی، درباره میزان رونق گرفتن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم به خبرآنی گفت: توجه به دیپلماسی در تمام ابعاد و زمینه ها می‌تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه دیپلماسی انرژی از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد ابتکارات و ابداعات زیادی بودیم و این دیپلماسی در این دولت شتاب زیادی گرفت.

مظلومی افزود: دولت در راستای فعال کردن دیپلماسی انرژی اقداماتی را در ارتباط با کشورهای همسو و همجوار انجام داد که اقدامات و تحرکات خوبی بود.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: یکی از این اقدامات رفع مشکلات با کشور ترکمنستات، فعال کردن سوآپ گازی با این کشور بود. اقدام دیگر تمدید قرارداد گاز با کشور عراق بود.

وی افزود: یکی از مهمترین این اقدامات فعال کردن پالایشگاه های فراسرزمینی در کشورهای آمریکای لاتین بود که علاوه بر انتقال نفت به این پالایشگاه ها شاهد انتقال دانش و فناوری شرکت های دانش بنیان نیز به این کشورها بودیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم ادامه داد: این اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم با ریاست جمهوری شهید رئیسی برای فعال شدن دیپلماسی انرژی باید برای همه تشریح شود. باید این مسیر  با استفاده از تمام ظرفیت ها و قابلیت ها استمرار پیدا کند.

وی گفت: با فعال شدن دیپلماسی انرژی در زمان دولت شهید رئیسی ما توانستیم در بازار کشورهای همسایه نفوذ کنیم و جایگزین سایر کشورها بشویم و باید این مسیر استمرار داشته باشد تا بتوانیم در بازار سایر کشورها نیز رسوخ و مبادلات نفتی و گازی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.