سقط جنین‌های غیرقانونی را به این شماره اعلام کنید

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا رحیم‌نیا با بیان اینکه داخلی‌های سامانه تلفنی 190 از 6 خط در ابتدای کار دولت به 9 خط رسیده است، اظهار کرد: یکی از خطوط مهم ایجاد شده در این سامانه، خط 6 برای رسیدگی به مشکلات قانونی جوانی جمعیت بوده است.

وی افزود: بر اساس قانون جوانی جمعیت، مدت دوره طرح تعهد خدمت برخی از همکاران ما در حوزه سلامت باید کاهش می‌یافت و یا باید جابه‌جا می‌شدند همچنین گزارش‌های مربوط به سقط جنین غیرقانونی در مراکز درمانی و یا عدم رضایت مادران باردار نسبت به سقط، به این خط از سامانه 190 مربوط می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: گزارش‌های مربوط به مشکلات قانون جوانی جمعیت بلافاصله توسط معاونت های مربوطه و همچنین واحدهای بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی و نتایج آن به تماس گیرندگان، اطلاع داده می‌شود. خوشبختانه برای بسیاری از موارد سقط جنین غیرقانونی و یا تمام مواردی که مادران باردار، مخالف سقط جنین بوده‌اند، اقدامات لازم انجام و از سقط جنین، پیشگیری شده است.

رحیم نیا ادامه داد: تصاویر تولد نوزادانی که با پیگیری سامانه 190 و وزارت بهداشت از سقط نجات یافته‌اند برای ما ارسال شده که به عنوان آلبوم افتخار وزارت بهداشت در راستای حفظ نفوس و رشد جمعیت، ماندگار شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.