۷ محصول حوزه بنتونیت دانشگاه صنعتی بیرجند در مسیر تجاری‌سازی

خبرآنی/خراسان جنوبی قرارداد هفت طرح پژوهشی فناورانه با سرمایه‌گذاری مشترک دانشگاه صنعتی بیرجند و بخش خصوصی منعقد شد.

یدالله یعقوبی نژاد امروز پنجم خرداد با اعلام این خبر گفت: قرارداد هفت طرح پژوهشی فناورانه با سرمایه‌گذاری مشترک دانشگاه و بخش خصوصی در استان خراسان جنوبی منعقد شد و هفت محصول دانشگاه صنعتی بیرجند در حوزه بنتونیت با مشارکت بخش خصوصی و حمایت معاونت اقتصادی استانداری در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت.

یعقوبی‌نژاد افزود: مبلغ این قراردادها حدود پنج میلیارد ریال است که با مشارکت دانشگاه صنعتی و بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: "روشی نوین در سنتز کربن فعال از زغال سنگ با قابلیت جذب سطحی بالا" و ساخت نانو کاتالیست بر پایه مواد معدنی استان خراسان جنوبی به منظور حذف آلاینده‌های آب از جمله این طرح‌ها است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه در نتیجه انعقاد قرارداد این طرح‌ها،  هفت محصول حوزه بنتونیت دانشگاه صنعتی بیرجند در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت، افزود: بنتونیت فعال، بنتونیت برپایه کاتالیست از جمله این هفت محصول است.

یعقوبی‌نژاد با بیان اینکه بنتونیت یکی از مواد معدنی ارزشمند کشور بوده که حدود ۸۵ درصد ذخایر آن در استان خراسان جنوبی است، گفت: اکنون ۱۳۷ معدن بنتونیت در  استان وجود دارد و بیشترین اشتغال در حوزه معادن به لحاظ تنوع در  این ماده معدنی است.

وی افزود: بیشترین کاربرد بنتونیت به عنوان چسب و استحکام دهنده در صنایع گندله‌سازی است که در زنجیره تولید فولاد استفاده می‌شود.

یعقوبی نژاد از بررسی زمینه‌های توسعه صادرات محصولات فناورانه دانشگاه صنعتی بیرجند با کشور عمان نیز خبر داد و گفت: امسال مذاکرات اولیه برای استفاده از بازارهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه حاشیه خلیج‌فارس برای انتقال دانش فنی و استفاده از ظرفیت‌های تحقیق و توسعه صادرات محصولات فناورانه دانشگاه صنعتی بیرجند به عمان انجام شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.