جنبش امل: مرزهای جنوب لبنان نماد عزت ملی ماست

جنبش امل در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان، این اتفاق را یک حماسه ارزیابی کرد و مرزهای جنوب این کشور را نماد عزت ملی لبنان دانست.

به گزارش خبرآنی، دفتر سیاسی جنبش امل در بیانیه‌ای به همین مناسبت اعلام کرد: بیست و چهارمین سالروز آزادسازی جنوب از شر اشغالگری اسرائیل در شرایطی فرا رسیده است که اوضاع و تحولات این روزها در جنوب کشور یاد و خاطره آن روزها را تداعی می‌کند؛ چراکه مقاومت تاکید کرد آزادسازی و بازپس‌گیری خاک کشور تنها با فداکاری محقق خواهد شد.

طبق گزارش پایگاه العهد، در این بیانیه آمده است: این حماسه‌ای بود که شکست تلخی را بر اسرائیل تحمیل کردند و ارتش آن را با ننگ عقب نشینی از سرزمین ما بدون هیچ دستاوردی تحقیر کرد.

جنبش امل در ادامه اضافه کرد: امروز تأکید می‌کنیم که با همان روحیه، عزم، اتحاد و گردهمایی حول محور مقاومت، این مبارزه را علیه دشمن لبنان، اعراب و بشریت انجام می‌دهیم و علی‌رغم سیاست‌های جنایتکارانه دشمن در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی و تخریب سیستماتیک روستاهای جنوب که با قاطعیت بازسازی خواهد شد، به پیروزی خود و شکست دشمن اعتماد داریم.

این جنبش همچنین تاکید کرد: وجب به وجب خاک کشور آزاد خواهد شد و مرزهای جنوب کشور نماد عزت ملی ما است.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ میلادی نیمی از لبنان را اشغال کرد و ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی، با مقاومت هجده ساله لبنانی‌ها ناگزیر به فرار از این کشور شد و این روز با نام سالروز مقاومت و آزادسازی شناخته می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

مرزهای لبنان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.