ربودن مسافر جوان به‌خاطر تسویه‌حساب مالی در غرب تهران!

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، چندی قبل، مرد جوانی به شعبه هفتم دادسرای امورجنایی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل بازپرس غلامحسین صادق‌زاده قرار گرفت، گفت: ساکن کرج هستم اما به تهران آمدم و یک اتاق داخل مسافرخانه‌ای در جنوب تهران گرفتم، در آنجا با فردی به نام بهرنگ آشنا شدم که تصمیم گرفتیم تا با یکدیگر به ترکیه مهاجرت کنیم.

شاکی ادامه داد: بهرنگ در این میان مدام تصمیم خود را تغییر می‌داد که به‌خاطر این موضوع با یکدیگر قرار گذاشتیم تا به یک کافه در غرب تهران برویم. در آنجا مشغول صحبت کردن بودیم که ناگهان چند مرد جوان با شگرد جعل عنوان مامور نظامی به بهانه اینکه مرتکب جرم شده‌ام من را سوار بر یک خودرو کردند.

مالباخته توضیح داد: هنگامی که سوار خودرو شدم مردان جوان با ایجاد ضرب و جرح ساعت و پول‌هایی که همراهم بود را سرقت و با تهدید‌های فراوان رهایم کردند حالا به اینجا آمدم تا از آنها شکایت کنم.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرا، تیم تحقیق با دستور بازپرس جنایی راهی محل حادثه شدند و با اقدامات اطلاعاتی دریافتند که نقشه این آدم‌ربایی از گذشته طراحی شده بود.

تیم جنایی که در جریان تحقیقات متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف کافه موردنظر شده بودند به بازبینی فیلم آنها پرداخته و لحظه به لحظه تردد خودروی آدم‌ربایان را مشاهده کردند، در ادامه نیز هویت صاحب پلاک ماشین شناسایی شد.

اقدامات اطلاعاتی حکایت از آن داشت، آدم‌ربایی که پلاک خودروی موردنظر به نامش در سامانه ثبت شده است با صاحب مسافرخانه ارتباط داشته و احتمالاً بهرنگ که در این ماجرا که نقش پررنگی دارد اجیر شده است.

تیم جنایی در این شاخه از تحقیقات دریافتند که صاحب مسافرخانه با شاکی پرونده اختلاف مالی داشته و بهرنگ با همدستی آدم‌ربایان شاکی را به بهانه صحبت کردن درباره مهاجرت به کافه موردنظر کشانده است.

بدین ترتیب 4 متهم به همراه بهرنگ در یک عملیات منسجم بازداشت شدند. آنها در همان تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ربودن شاکی با شگرد جعل عنوان مامور نظامی در کافه اعتراف و عنوان کردند که با دستور صاحب مسافرخانه دست به این جرم زده اند.

صاحب مسافرخانه به عنوان متهم ردیف اول پرونده در جریان تحقیقات گفت: با شاکی پرونده به‌خاطر تسویه‌حساب اتاقی که گرفته بود به اختلاف مالی برخوردیم که تصمیم گرفتم او را هدف آدم‌ربایی قرار دهم و با انتقامگیری پولم را پس بگیرم؛ از سوی دیگر از بهرنگ درخواست کردم تا مرد جوان را به کافه بکشاند.

متهم مدعی شد: وقتی آنها به کافه آمدند با همدستی چند نفر از آشناهایم به سمت‌شان رفتیم و با جعل عنوان نیروی نظامی شاکی را سوار بر خودرو کردیم؛ در آنجا او را کتک زدیم و اموال را به سرقت بردیم. پس از ارتکاب جرم گروگان را رها و پول‌ها را میان خودمان تقسیم کردیم.

به گزارش خبرآنی، با دستور قاضی غلامحسین صادق‌زاده از شعبه هفتم دادسرای امورجنایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.