شبکه‌سازی نخبگان با فعالان صنعتی در حوزه پزشکی و دندانپزشکی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، دوازدهمین رویداد تور فناورانه همزمان با نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با هدف آشنایی نخبگان دانشگاهی با صنایع فعال کشور در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی، استفاده از ظرفیت و توانمندی نخبگان در راستای رفع نیازها و چالش‌های فناورانه موجود در این حوزه و همچنین شبکه‌‎سازی میان نخبگان با صاحبان شرکت‎‌های مرتبط برگزار شد.

رویداد تور فناورانه با همکاری سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در محل خانه‌ی نوآوری و فناوری ایران (iHiT ) و در راستای آشنایی متخصصان و نخبگان دانشگاهی با صنایع فعال کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی و استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصان در راستای رفع نیاز و چالش‌های فناورانه موجود در صنایع، برگزار شد. این رویداد شامل بخش‌های مختلفی از جمله نشست و گفت‌وگو با مسئولین معاونت، آشنایی با چالش‌های فناورانه ارائه شده توسط مدیران صنایع برتر، بازدید از نمایشگاه iHiT و بازدید از نمایشگاه ایران هلث بود.

علی حسینی، معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با اشاره به این که این سازمان در راستای بهبود همکاری‌ با افراد متخصص در حوزه‌های مختلف و ایجاد پلی میان کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کشور، پلتفرم کانکت‌پلاس را راه‌اندازی کرده است، اظهار داشت: بحث مهاجرت در کشور ما یک موضوع با اهمیت است و در این راستا برنامه‌ای را با همکاری مدارس سمپاد مانند تیزهوشان، فرزانگان، البرز، علامه حلی و دیگر مدارس شناخته‌شده طراحی کرده‌ایم که در این برنامه از افرادی که تجربه کار و زندگی در خارج از کشور را دارند و در قالب برنامه کانکت به کشور بازگشته اند دعوت کنیم تا در مورد دلیل بازگشت به ایران و تجارب خود بگویند.

وی ضمن اشاره به دوازدهمین رویداد «تور فناورانه» همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث گفت: گفت‌وگو و شبکه‌سازی نخبگان با فعالان صنعتی در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی، معرفی نخبگان فعال به صاحبان صنعت و فناوران، معرفی چالش‌های فناورانه و صنعتی در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و صنایع وابسته، بازدید از دستاوردهای فناورانه متخصصان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری ایران و بازدید از غرفه‌های منتخب نمایشگاه ایران هلث از محورهای اصلی این رویداد است.

شرکت «پویندگان راه سعادت» در سال ۱۳۷۷ به همت «رضا یعقوب زاده» و دو همکار پرتلاش دیگر تاسیس شد. این شرکت تا امروز فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشت تا به عنوان مطرح ترین شرکت تولیدکننده «مانیتور علائم حیاتی بیمار»، «ونتیلاتور»، «الکتروکاردیوگراف»، «سانترال»، «ماژول ارزیابی عملکرد مغزی BFA» و «تجهیزات جانبی» شناخته شود.هم اکنون محصولات این شرکت در ۴۶ کشور دنیا نصب شده و درحال استفاده است.

به گفته یعقوب زاده، کووید ۱۹ ثابت کرد که تجهیزات پزشکی یک موضوع استراتژیک است و دولت‌ها باید به فکر ذخیره تجهیزات پزشکی در کنار موارد دیگر باشند و با شروع بحران کرونا اولویت کشورها خودشان بودند و صادرات برای تجهیزات پزشکی بسته شد. میانگین سن مردم در حال افزایش است و به تبع امید به زندگی هم نرخ بالاتری پیدا کرده است. هر چه افراد مسن‌تر می‌شوند، نیاز به صرف هزینه برای سلامتی‌شان هم بیشتر می‌شود، پس دورنمای این بازار رو به گسترش است. کووید ۱۹ شتاب را برای تولید بعضی محصولات بیشتر کرد .

محمدرضا کمپانی‌سعید، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات مراقبت پزشکی الکترونیک برتر هم گفت: این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۸۰ در زمینه تولید کالاهای پزشکی با فناوری پیشرفته آغاز کرده است. شروع فعالیت این شرکت در واقع بر پایه چند دهه تجربه در همین زمینه به‌عنوان واردکننده چنین محصولاتی بوده است. هدف اصلی این شرکت دانش‌بنیان هنگام تاسیس به‌دست‌آوردن دانش فنی ساخت تجهیزات تنفسی، قلبی و تزریقی برای استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی کشور بود.

وی در رابطه با ایده تاسیس شرکت گفت: در آن سال‌ها نیاز کشور به چنین محصولات پزشکی‌ای بسیار زیاد بود و عموما واردکننده این تجهیزات از کشورهای اروپایی و آمریکایی بودیم.

علیرضا میرباقری، مدیر عامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا - سازنده ربات جراحی سینا - هم عنوان کرد: از سال ۸۵ تحقیقات بر روی دستگاه سامانه جراحی از راه دور سینا شروع و نمونه های مختلف روی آن تست شد. این سامانه اکنون به مرحله ای رسیده که می تواند عمل جراحی را از راه دور انجام دهد

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.