غرب: قطع ارتباط فلسطین با سیستم بانکی جهان "فاجعه بار" است

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت مقامات غربی هشدار داده‌اند که اگر اسرائیل یک معافیت بانکی حیاتی برای تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) را تمدید نکند، "فاجعه اقتصادی" در مناطق اشغالی کرانه باختری رخ خواهد داد.

این معافیت که بانک های اسرائیلی برای حفظ روابط با همتایان فلسطینی خود به آن متکی هستند، قرار است در 1 ژوئیه منقضی شود.

این معافیت پرداخت خدمات حیاتی و حقوق مرتبط با تشکیلات خودگردان را مجاز می کند و واردات غذا و آب و برق را به سرزمین‌های اشغالی تسهیل می کند.

سه مقام غربی در گفتگو با فایننشال تایمز این گونه استدلال کردند که بدون این معافیت، بانک‌های اسرائیلی معاملات خود را با موسسات مالی فلسطینی متوقف می‌کنند که به شدت فعالیت تشکیلات خودگردان را مختل می‌کند و اقتصاد کرانه باختری را فلج می‌کند.

یک مقام آمریکایی که نامش در این گزارش فاش نشده است، گفت: تمدید نکردن این معافیت نه تنها برخلاف منافع فلسطین بلکه به ضرر امنیت و ثبات اسرائیل و منطقه خواهد بود.

این فرد افزود: نکته ای که ما به آن اشاره می کنیم این است که شما نباید دسترسی مردم به غذا، برق و آب را در چنین شرایط ویژه‌ای در کرانه باختری تهدید کنید.

بر اساس این گزارش، مردم فلسطین در اکثر معاملات از شکِل استفاده می کنند، در حالی که مؤسسات مالی این منطقه می‌بایست برای دسترسی به این ارز از بانک مرکزی اسرائیل و بانک‌های رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.