تاکید اسپانیا بر لزوم اجرای تصمیمات دیوان لاهه از سوی تل‌آویو

وزیر خارجه اسپانیا در سخنانی خواستار اجرای تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.

به گزارش خبرآنی، این اظهارات پس از آن بیان شد که دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه به رژیم صهیونیستی دستور داد فورا حملات خود به رفح را متوقف کند، کمک‌های بشردوستانه را مسدود نکند و به مقامات سازمان ملل برای بررسی جنایات، اجازه ورود به غزه را بدهد.

در همین رابطه «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا اظهار کرد: تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری، از جمله تصمیم توقف حمله به رفح، الزام‌آور است و ما خواستار اجرای آن هستیم.

طبق گزارش پایگاه خبری العهد، وی گفت: ما خواستار آتش‌بس، آزادی اسرا و اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هستیم.

پیشتر آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، طی یورش‌های زمینی و هوایی متعدد خود به اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه سراسر غزه، جان بیش از ۳۵ هزار فلسطینی را گرفته است. اکثر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. در همین حال خبری از ورود کاروان‌های حامل کمک به غزه نیست و تعداد محدودی کامیون که وارد غزه می‌شود، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.