بلینکن با گانتس درباره آخرین تلاش‌ها برای آتش‌بس گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه آمریکا و عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درجریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی آخرین تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس و ممانعت از توسعه درگیری‌ها در سرتاسر منطقه پرداختند.

به گزارش خبرآنی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف در جریان این تماس تلفنی درخصوص آخرین تلاش‌ها برای حصول آتش‌بس به‌عنوان بخشی از توافق آزادی اسرا و نیز ممانعت از توسعه دامنه درگیری‌ها در سرتاسر منطقه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، بلینکن طی این گفت‌وگوی تلفنی بر موضع جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مخالفت با یک عملیات گسترده در رفح و نیز بر اهمیت افزایش سطح کمک‌های بشردوستانه در سرتاسر غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره اهمیت گفت‌وگوهای میان رژیم صهیونیستی و مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح در اسرع وقت رایزنی کرد.

وی بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان و امدادگران در غزه و کاهش تنش‌ها در کرانه باختری تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر دیدگاه این کشور در مورد امنیت و صلح پایدار برای رژیم صهیونیستی از طریق ادغام بیشتر در منطقه رایزنی و بر اهمیت امنیت تل‌آویو در برنامه‌ریزی برای مرحله پساجنگ غزه‌ تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که بلینکن با همتای آلمانی خود نیز به‌صورت تلفنی گفت‌گو کرد و دو طرف درجریان این تماس تلفنی تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس در غره و تسهیل افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

وزرای خارجه آمریکا و آلمان همچنین بر لزوم ممانعت از تشدید درگیری در منطقه تاکید کردند.

 این گفت‌وگوها پس از آن انجام شد که ایالات متحده به حمایت خود از اشغالگران با تجهیز غیرمحدود آنها به تسلیحات و مهمات و نیز ارائه مشاوره‌های نظامی ادامه می‌دهد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شمال نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.