ترامپ ده‌ها میلیون دلار کمک مالی در تگزاس جمع کرد

دونالد ترامپ با دادن قول حمایت از خطوط لوله جدید و احیای فرکینگ در زمین‌های فدرال، ده‌ها میلیون دلار کمک‌ مالی برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جمع کرد.

به گزارش خبرآنی، این نامزد جمهوریخواه با ارائه یک برنامه حامی سوخت فسیلی و انتقاد از مقررات و سیاست‌های جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا که به دنبال شتاب بخشیدن به گذار انرژی و حرکت به سوی یک اقتصاد کم کربن است، به جلب حمایت صنعت انرژی پرداخته است.

صنعت نفت و گاز آمریکا با وجود مقررات فزاینده و تمرکز دولت به مسائل اقلیمی، در دوران ریاست جمهوری بایدن، رونق پیدا کرد و سود هنگفتی درو کرد و بیشتر از همیشه، نفت و گاز تولید کرد. این صنعت در برابر ممنوعیت فرکینگ در زمین‌های فدرال و توقف اخیر صدور مجوزهای جدید صادرات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) موضع شدیدی اتخاذ کرده است.

چهارشنبه گذشته در هیوستون، یک ضیافت ناهار برای جمع آوری کمک مالی برای ترامپ، به میزبانی میلیاردرهای نفتی برگزار شد. مارک کار، کارآفرین اهل هیوستون که در این مراسم حضور داشت، اظهار کرد: هنگامی که ترامپ قول داد در صورت پیروزی در انتخابات، خطوط لوله گازی بیشتری خواهد ساخت و فرکینگ را در مناطق ممنوع شده در دوران بایدن، احیا خواهد کرد، با تشویق ایستاده حاضران در مراسم روبرو شد. بسیاری از خطوط لوله نفت و گاز، در دولت‌های ترامپ و بایدن به دلیل مخالفت جوامع، چالش‌های قانونی و فرآیند طولانی صدور مجوز، به تاخیر افتاده یا رها شدند.

یک شرکت کننده دیگر در این مراسم که مایل نبود نامش فاش شود، گفت: ترامپ گفته است آمریکا باید دریافت نفت ونزوئلا را متوقف کرده و به جای آن، نفت آمریکا را استفاده کند. آمریکا، واردات محدود نفت ونزوئلا را برای پالایش توسط پالایشگاههای آمریکایی در دوران ریاست جمهوری بایدن، ازسرگرفت.

دان ابرهارت، مدیر نفتی و اهداکننده کمک مالی که برای این رویداد در هیوستون حضور داشت، گفت: ترامپ روی کاهش مالیات برای این صنعت، ساده کردن فرآیند مجوزدهی و حفظ برخی مقررات، تاکید کرد. ما می‌توانیم راهمان را برای امنیت انرژی و قیمت پایین بنزین، باز کنیم.

پس از برگزاری مراسم‌های جمع آوری کمک مالی از حامیان قدرتمند در سراسر آمریکا، ترامپ ماه گذشته برای نخستین بار، از بایدن در جمع آوری کمک مالی برای رقابت انتخاباتی، سبقت گرفت.

در همین حال، کمیته‌های مالی و بودجه سنای آمریکا در پنج‌شنبه گذشته، تحقیقاتی را درباره «معامله» ترامپ مبنی بر لغو تعدادی از مقررات زیست‌محیطی در ازای یک میلیارد دلار کمک‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ نفتی، آغاز کردند.

این تحقیقات یک هفته پس از آن به جریان افتاد که قانونگذار ارشد دموکرات در هیئت نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار تحقیقات از ۹ شرکت نفتی به دلیل گزارش‌هایی درباره پیشنهادهای رئیس‌جمهور سابق در جریان مراسمی در عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا به آنها در ازای دریافت پول برای رقابت انتخاباتی، شد.

بر اساس گزارش رویترز، طبق دعوتنامه‌ها، مراسم‌های جمع آوری کمک مالی در تگزاس، گران قیمت بودند. از اعضای کمیته میزبانی خواسته شد ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر زوج پرداخت کنند و موافقت کردند ۵۰۰ هزار دلار دیگر بپردازند. از رئیس خواسته شد حدود ۸۴۵ هزار دلار به ازای هر زوج پرداخت کند و ۱.۶۹ میلیون دلار دیگر جمع کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

ترامپ میلیون تگزاس

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.