«تورم»، پس لرزه دیگر طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی

یک رسانه عبری زبان در گزارشی از افزایش نرخ تورم در اراضی اشغالی پرده برداشت و این اتفاق را شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی در نتیجه عملیات «طوفان الاقصی» ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: کابینه اسرائیل با انفعال خود در زمینه افزایش قیمت‌ها منجر به یک تورم شده و این نرخ به چهار درصد نزدیک شده است.

طبق این گزارش، تورم چهار درصدی ۲ برابر نرخ تعیین شده در قانون بودجه کل سال ۲۰۲۴ در اراضی اشغالی است.

در این گزارش آمده است: این بدان معناست که شهروندان برای کالاها و خدمات هزینه بسیار بیشتری پرداخت می‌کنند، مالیات بیشتری می‌پردازند و خدمات کمتری دریافت می‌کنند. با این اتفاق شکست دیگری به نام کابینه اسرائیل ثبت خواهد شد و آن «شکست شدید اقتصادی» پس از شکست در عملیات طوفان الاقصی است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت: بدتر شدن وضعیت بودجه و بحران اقتصادی منجر به نیاز فوری کابینه به افزایش مالیات‌ها و کاهش بودجه وزارتخانه‌ها می‌شود تا از هرج و مرج در بودجه جلوگیری شود.

عملیات «طوفان الاقصی» که از صبح شنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهر) توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر آغاز و امروز وارد دویست و سی و دومین روز خود شده است، تأثیرات مستقیمی بر اقتصاد این رژیم داشته و چالش‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده است.

رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که عملیات طوفان الاقصی به ارتش رژیم صهیونیستی و ادامه نبردهای پس از آن، آسیب‌های شدیدی به اقتصاد این رژیم وارد کرده است؛ اقتصادی که پیش از آغاز نبرد طوفان الاقصی در نتیجه لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» دچار بحران شده بود و سرمایه گذاران نیز اقدام به خارج کردن سرمایه خود از سرزمین‌های اشغالی کرده بودند.

بر اساس گزارشی که وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در ۱۰ مه منتشر کرد، جنگ غزه حدود ۶۰ میلیارد «شِکل» (۱۶ میلیارد دلار) برای این رژیم هزینه به همراه داشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.