نوع جدید شکلات اختراع شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از نیواطلس، در ترکیب جدید از بخش بیشتری از میوه کاکائو استفاده می شود و در نتیجه سالم تر و حافظ محیط زیست تر است.

به طور معمول شکلات از دانه های کاکائو در ترکیب با مقدار کمی از خمیری که آنها را در قلب میوه نگهداری می کند، تهیه می شود. در مرحله بعد توده کاکائو با شکر، شیر و مواد دیگر تجمیع می شود. البته استفاده از مقدار انبوهی شکر به معنای آن است که شکلات دیگر یک میوه تازه نیست و چالش های محیط زیستی و اقتصادی به معنای آن است که احتمالا جهان با کمبود شکلات روبرو خواهد شد.

اما دستور تهیه جدید شکلات که توسط محققان موسسه ETH Zurich ارائه شده احتمالا این مشکلات را برطرف می کند. کلید اصلی روش نوین استفاده از مواد بیشتر از غلاف کاکائو است که در حال حاضر از آن جدا می شود و شامل مقدار بیشتری خمیر و همچنین لایه داخلی پوسته است. این مواد با یکدیگر ترکیب می شوند تا ماده ای به نام «کاکائو ژله ای» را بسازند که به اندازه ای شیرین است که می تواند جایگزین شکر در دستور تهیه بیشتر شکلات ها شود.

یافتن ترکیب دقیق به آزمون و خطای زیادی نیاز است. مقدار زیاد کاکائو ژله ای سبب می شد شکلات بهم فشرده شود اما مقدار اندک آن نیز به اندازه کافی شیرین نبود. محققان به تدریج روی ترکیبی تمرکز کردند که حاوی 20 درصد کاکائو ژله ای بود که میزان شیرینی آن مشابه شکلات تلخ فعلی است.

شکلات حاصل همچنین 20 درصد فیبر بیشتر و 30 درصد چربی اشباع شده کمتر از شکلات تلخ اروپایی دارد. چنین دستور تهیه ای احتمالا سبب می شود خوردن شکلات عذاب وجدان کمتری همراه داشته باشد و از سوی دیگر کشاورزان کاکائو نیز به درآمد بیشتری از محصولشان دست یابند.

البته قبل از آنکه این شکلات وارد بازار شود، باید تغییراتی درزیرساخت تهیه این خوراکی انجام شود. به عنوان مثال کشاورزان کاکائو نیز باید مواد را خشک کنند تا ژله را بسازند و تولید کنندگان محصول نیز باید بتوانند آن را در فرایند کاری خود بگنجانند.

منبع : مهر
برچسب ها :

شکلات اختراع

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.