طلای جهانی به کانال افت هفتگی رسید

قیمت جهانی طلا روز جمعه (۲۴ مه) افزایش یافت اما افت هفتگی خود طی سه هفته گذشته را ثبت کرد زیرا سرمایه‌گذاران انتظارات کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده را پس از آخرین نشست فدرال رزرو که نشان می‌داد کاهش سیاست پولی با تاخیر مواجه خواهد شد، کاهش دادند.

به گزارش خبرآنی، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۳۲ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت شمش پس از رسیدن به رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت در روز دوشنبه تاکنون ۳.۴ درصد کاهش یافته است. طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳۳۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

طبق صورتجلسه ۳۰ آوریل تا اول مه بانک مرکزی ایالات‌متحده، مقامات فدرال رزرو نشان دادند که برای دستیابی به اعتماد بیشتر نسبت به حرکت تورم به ۲ درصد، بیشتر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود، زمان خواهد برد.

کسب‌وکارها در سراسر جهان به طور کلی در این ماه با افزایش فعالیت‌ها در ایالات‌متحده و بخش‌هایی از آسیا و اروپا عملکرد بهتری داشتند که به بانک‌های مرکزی مجالی برای به تعویق انداختن کاهش نرخ‌های بهره داد. شمش به عنوان محافظ تورم شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

یک مطالعه دیگر نشان داد که ارزش صادرات غیرقانونی طلای پرو بالاتر از مجموع کل طلای قانونی فروخته شده توسط چندین کشور دیگر آمریکای جنوبی است. یک منبع آگاه به رویترز گفت که غول فلزات روسی نورنیکل در حال برنامه‌ریزی پروژه مشترکی برای ساخت یک پالایشگاه فلزات گروه پلاتین در بحرین است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۳۰.۲۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۲۱ دلار و ۷۵ سنت و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۷۰ دلار و ۷۵ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

جهانی کانال هفتگی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.