شکست سریع و قابل پیش‌بینی والیبال ایران برابر ایتالیا

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در فصل 2024 لیگ ملت‌های والیبال از نخستین دقیقه بامداد امروز (شنبه) در برزیل به مصاف ایتالیا، تیم چهارم رنکینگ جهانی رفت و با نتیجه 3 بر صفرشکست خورد.

 

توقع پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا که از نظر سابقه و بازیکن، همیشه یکی از قدرت‌های بلامنازع والیبال جهان بوده است، انتظاری بی‌مورد بود و آتزوری در عمل، برتری تکنیکی و تاکتیکی خود را به رخ ایران کشید. آنها در حمله و دفاع روی تور، کاملاً برتر از ایران عمل کردند و در ست نخست 25 بر 19 برنده شدند.

ایتالیا که در مسابقات انتخابی المپیک، ناکام ماند با توجه به رنکینگ بالای خود در سایت فدراسیون جهانی، تا حدود زیادی به حضور در پاریس امیدوار بود، اما هیچکدام از اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم نمی‌خواستند تا حضورشان در المپیک با اما و اگر همراه شود. از طرف دیگر به نظر نمی‌رسید که توان فنی تیم ایران برای رویارویی با ایتالیا کافی باشد. با این حساب ست دوم نیز با نتیجه 25 بر 18 به سود حریف اروپایی تمام شد. بازیکنان ایران تا پایان ست دوم، حتی یک دفاع منجر به امتیاز هم انجام نداده بودند.

از سر تکان دادن و نگاه خشمگین پائز سرمربی برزیلی تیم ملی ایران، مشخص بود که از عملکرد شاگردانش ناراضی است و کاری هم از دستش برنمی‌آید که برای فرار از شکست یا حتی قبول شکستی آبرومندانه انجام دهد. آمار بالای دفاع روی تور موفق ایتالیا باعث شد تا وادی و اسماعیل‌نژاد در ست سوم جای خود را به کریمی و بربست بدهند. بازیکنان ایران، ناامیدانه و پراشتباه، بر خلاف شعارهای سرمربی به بازی در ست سوم ادامه دادند تا در نهایت در این ست هم 25 بر 11 شکست را پذیرفتند. ایتالیا در حالی در ست سوم به امتیاز 20 رسید که امتیازهای ایران هنوز تک رقمی بود!

تیم ملی ایران در بازی نخست خود 3 بر یک مغلوب صربستان شده بود.

برنامه سایر بازی‌های ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

ایران - کوبا، 6 خرداد 1403،‌ ساعت 3:30
ایران - آرژانتین، 7 خرداد 1403، ساعت 00:00

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.