گزارشگر سازمان ملل خواستار پاسخگویی اشغالگران درباره بدرفتاری با اسرای فلسطینی شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه گزارش داد که اطلاعاتی در مورد بدرفتاری با فلسطینی‌های بازداشت شده در زندان‌های اشغالگران و اردوگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

به گزارش خبرآنی، آلیس جیل ادواردز، این کارشناس حقوق بشر سازمان ملل از مقامات صهیونیست خواست در مورد شکنجه و بدرفتاری با اسرای فلسطینی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ تحقیق کنند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه روز پنجشنبه گفت که اطلاعاتی در مورد بدرفتاری با فلسطینی‌های اسیر در بند زندان‌هایی که توسط اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی مدیریت می‌شوند و نیز اردوگاه‌های ارتش اسرائیل دریافت کرده است.

وی به تخمین‌ها مبنی بر دستگیری هزاران فلسطینی از جمله کودکان از زمان آغاز جنگ اشاره کرد.

ادواردز گفت که در ۲ ماه گذشته «بررسی کامل» را بر اساس منابع متعدد انجام داده است، اما تحقیقات او ادامه دارد.

وی در بیانیه‌ای دریافت اطلاعاتی در مورد مواردی از اسیرانی را مطرح کرده که با چشم‌بند و دستبند طولانی مدت در سلول‌ها مورد بازداشت و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، علاوه بر محرومیت از خواب و تهدید به خشونت فیزیکی و جنسی شده‌اند.

ادواردز افزود: همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اسیران فلسطینی با رفتارهای تحقیرآمیز از جمله عکس گرفتن از آنها در شرایط بد مواجه شده‌اند.

این کارشناس مستقل حقوق بشر که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است، اما به نمایندگی از سازمان ملل صحبت نمی‌کند، خاطرنشان کرد که اطلاعات کافی برای تعیین سیستماتیک بودن نقض‌ها ندارد.

او گفت که این موضوع را با مقامات اسرائیلی مطرح کرده و از آنها خواسته است که تحقیق کنند و به او و «ناظران بین‌المللی حقوق بشر و ناظران بشردوستانه» اجازه دهند با اسیران ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: «این بسیار مهم است که بازرسی‌های مستقل وجود داشته باشد.»

این گزارشگر از مقامات صهیونیست خواست تا «تمام شکایات و گزارش‌های مربوط به شکنجه یا بدرفتاری را به سرعت، منصفانه، مؤثر و شفاف بررسی کنند».

ادواردز همچنین تاکید کرد که مقامات، در همه سطوح، «باید پاسخگو باشند».

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.