اسموتریچ به دلیل اختلاف نظر با گالانت جلسه کابینه اشغالگر را ترک کرد

بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی جلسه کابینه را روز پنجشنبه به دلیل اختلاف نظر با یوآو گالانت، وزیر جنگ ترک کرد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که اسموتریچ به دلیل تأخیرش در پرداخت بودجه برای خرید هواپیماهای جنگنده از ایالات متحده مورد حمله تند گالانت قرار گرفت.

به نوشته این روزنامه، اسموتریچ تصویب بودجه خرید هواپیماهای جنگنده از آمریکا را منوط به تشکیل کمیته بررسی بودجه نظامی کرده است.

طبق این گزارش، گالانت، وزیر دارایی را به باج‌گیری به بهای امنیت اسرائیل متهم کرد که باعث شد اسموتریچ پس از بحث داغ جلسه را ترک کند.

یدیعوت آحارونوت به نقل از وزیر دارایی در این دیدار نوشت: «شما هر بار برای من کمین می‌کنید، می‌گویید که امنیت اسرائیل را رها می‌کنم و مرا مقصر می‌دانید در حالی که وزارت جنگ با تشکیل کمیته بررسی بودجه نظامی موافقت نمی‌کند.»

به نوشته این روزنامه، هواپیماهایی که اسموتریچ از خرید آن جلوگیری می‌کند، مدل‌های F-۳۵ و F-۱۵ هستند.

در ۱۹ آوریل، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال آماده شدن برای یک قرارداد جدید فروش تسلیحات به اسرائیل به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار، در یکی از بزرگترین قراردادهای حمایت نظامی است که واشنگتن از هفت اکتبر به تل‌آویو ارائه کرده است.

از زمان آغاز جنگ اشغالگران در نوار غزه در هفت اکتبر، اختلافات داخلی بسیاری در دولت تل‌آویو رخ داده است که اغلب شامل وزرای جناح راست بر سر چندین موضوع از جمله تبادل اتهامات مربوط به شکست نظامی و نحوه مدیریت جنگ در غزه و روز بعد از جنگ تا اختلافات و اتهامات بین نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و ارتش اشغالگر است که به سطح علنی رسیده که برای اولین بار در راستای این اختلافات ارتش تاکید کرد که نخست وزیر چهار اخطار مختلف از بخش اطلاعات نظامی(امان) بین ماه‌های مارس تا ژوئیه ۲۰۲۳، در مورد حمله حماس دریافت کرده که نتانیاهو به سرعت آن را از طریق بیانیه‌ای که توسط دفترش منتشر شد، تکذیب کرد.

دفتر نتانیاهو روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دریافت هشدارهای نخست‌وزیر درباره حمله احتمالی غزه «بر خلاف واقعیت است».

این دفتر افزود: نه تنها در هیچ یک از اسناد هشداری درباره قصد حماس برای حمله به اسرائیل از غزه صادر نشده است، بلکه ارزیابی کاملاً متفاوتی را ارائه کرده و توضیح داده که ارزیابی‌های امان اشاره کرده بود حماس نمی‌خواهد به اسرائیل حمله کند و خواهان حل و فصل اوضاع است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.