لیگ ملت‌های والیبال| شکست ایران در گام نخست

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از لیگ ملت‌های 2024 از ساعت 3:30 بامداد امروز پنج‌شنبه در برزیل به مصاف صربستان رفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

شروع ست نخست با ناهماهنگی تیم ملی صربستان و بازی هجومی ملی پوشان ایرانی همراه بود که در دفاع روی تور و سرویس از حریف اروپایی برتر بودند. شاگردان ایگور کولاکوویچ در ادامه با حملات بهتر به جریان بازی برگشتند و امتیازات از دست رفته را جبران کردند و در امتیاز 21 از ایران پیش افتادند. اشتباهات بازیکنان ایران نیز، دلیل دیگری برای اضافه شدن امتیازات بازیکنان صربستان بود. دو تیم تا امتیاز 25 مساوی پیش رفتند ولی 2 امتیاز پایانی به تیم باتجربه‌تر رسید و صربستان 27 بر 25 برنده شد. 

اشتیاق و انگیزه بازیکنان ایران در ست دوم نیز آنها را از صربستان پیش انداخت؛ به طوری که کولاکوویچ در حالی که تیمش 9 بر 4 عقب بود، تقاضای وقت استراحت کرد. اشتباهات بازیکنان صربستان در این ست به آنها اجازه نداد تا امتیازات از دست رفته را جبران کنند و ست دوم را 25 بر 17 واگذار کردند.

طاهر وادی، پاسور تیم ایران در این دیدار، استفاده از بازیکنان قدرتی خود مثل امین اسماعیل‌نژاد و میثم صالحی را در دستور کار داشت. صرب‌ها در ست سوم، برتری نزدیک خود را از همان ابتدای ست، حفظ کردند و با دفاع روی تور منسجم، اجازه قدرت‌نمایی به مهاجمان ایران را ندادند. تقویت چند درصدی حملات صربستان باعث شد تا نتیجه این ست 25 بر 19 به سود این تیم رقم بخورد.

توپگیری داخل میدان صربستان به ویژه از جانب میلوراد کاپور، لیبرو این تیم، یکی از عوامل برتری آنها در این دیدار بود. ضمن اینکه در ست چهارم، انگیزه ملی پوشان ایرانی کم  و در مقابل قدرت حمله و دفاع روی تور بازیکنان صربستان به مراتب بهتر شد. اختلاف امتیازات، ست چهارم را به ست پایانی بازی تبدیل کرد. صربستان در این ست هم 25 بر 18 برنده شد تا در مجموع 3 بر یک پیروز این دیدار شده باشد.

تیم‌های ملی آلمان و ایتالیا، پیش از بازی ایران با هم روبرو شدند که ایتالیا در این دیدار 3 بر صفر پیروز شد.

برنامه سایر بازی‌های ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

ایران ـ ایتالیا، 5 خرداد 1403، ساعت 00:00
ایران ـ کوبا، 6 خرداد 1403،‌ ساعت 3:30
ایران ـ آرژانتین، 7 خرداد 1403، ساعت 00:00

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

والیبال ایران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.